از سرگیری مجدد مسابقه از پشت خط استارت پس از خروج خودروی ایمنی، در فصل ۲۰۱۷ فرمول یک

جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارش‌ها؛ در جلسه‌ای که پیش از فینال مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۶ در ابوظبی برگزار شد، مدیران هر ۱۱ تیم شرکت کننده با استارت مجدد مسابقه از نقطه‌ی شروع پس از خروج خودروی ایمنی در مسابقات فصل ۲۰۱۷ موافق بودند.
تبلیغات

اگر شروع مجدد مسابقه از پشت خط استارت در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۷ تصویب شود، بدان معنی است که در هر شروع مجدد پس از خروج خودروی ایمنی، شاهد یک آغاز مسابقه‌ی جذاب هستیم که قطعا هیجان مسابقه را افزایش می‌دهد.

بنا به گزارش Autosport، مدیران تیم‌های فرمول یک در جلسه‌ای با حضور برنی اکلستون مدیرعامل مسابقات فرمول یک در روز شنبه، پیش از شروع گرندپری ابوظبی، پیشنهاد کردند شروع مجدد مسابقه از خط استارت به‌ منظور افزایش هیجان و چشم برنداشتن علاقه‌مندان از تماشای مسابقات، به تصویب برسد. در حال حاضر در مسابقات فرمول یک، شروع مجدد منوط به خارج شدن خودروهای ایمنی است و بلافاصله خودروها اقدام به از سرگیری مسابقه می‌کنند. در گزارش منتشرشده آمده است مدیران همه‌ی تیم‌ها با این ایده که شروع هر مسابقه‌ی فرمول یک، دیدنی‌ترین قسمت آن است، موافق بودند.

بر اساس گزارش Autosport جزئیات دقیق ایده‌ی شروع مجدد مسابقه از خط استارت در جلسه‌ی برگزارشده مورد تصمیم‌گیری قرار نگرفته است. تصویب شروع مجدد بدون توقف در مسابقات فرمول یک باید هم توسط گروه استراتژی و هم توسط کمیته‌ تا قبل از ارائه به شورای جهانی موتور اسپرت تأیید شود.

بنا به گزارش NBC Sports به نظر نمی‌رسد مشکلی وجود داشته باشد زیرا شورا، ایده‌ی شروع مجدد بدون توقف را برای فصل ۲۰۱۵ نیز تأیید کرده بود. اما طبق گزارش NBC Sports بعد از تأیید این نظریه در آن سال رویه‌ی شروع مجدد به قبل بازگشت. آن نظریه این‌طور به تصویب رسیده بود که شروع مجدد ب این صورت نباید در دو دور ابتدایی مسابقه یا دورهای ابتدایی هر شروع مجدد دیگری حین مسابقه استفاده شوند یا همچنین اگر کم‌تر از پنج دور به پایان مسابقه مانده است نباید از این روش استفاده کرد.

گانتر اشتاینر مدیر تیم فرمول یک هاس به Autosport گفت: «شروع مجدد از خط استارت به مسابقه هیجان می‌دهد و این چیز خوبی است.» بر طبق گزارش NBC Sport در حال حاضر طرحی برای شروع‌ مجدد در شرایط بارانی مانند آنچه در گرندپری برزیل در ماه نوامبر روی داد، به تصویب رسیده است؛ اگر مسابقه به دلیل وجود شرایط بارانی متوقف شده باشد، خودروی ایمنی وارد پیست می‌شود، اتومبیل‌ها در جایگاهی که هستند و همان‌طور  در حال حرکت‌، در صفی قرار می‌گیرند و به‌محض خروج خودروی ایمنی، شروعی مجدد خواهند داشت.

چیدمان خودروها در صف برای انجام شروع مجدد بدون توقف، منجر به صرف زمان اضافی در مسابقه می‌شود و در وسط مسابقه می‌تواند از اعتبار فرمول یک بکاهد، اما شیوه‌ای مناسب برای جلب توجه علاقه‌مندان به تماشای این مسابقات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات