سوپردیتا انتظاراتش از میزان فروش سوپر ماریو ران را کاهش داد

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه سوپردیتا پیش‌بینی کرده است بازی Super Mario Run برخلاف تصورات اولیه، فروش ۶۰ میلیون دلاری نخواهد داشت.
تبلیغات

پیش از عرضه بازی موبایل Super Mario Run، موسسه آماری سوپر دیتا اعلام کرد که انتظار دارد این بازی در ماه اول عرضه حدود ۶۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. با این حال پس از عرضه بازی، این موسسه اکنون اعلام کرده است با توجه به میزان استقبال از این بازی، سوپر ماریو ران موفق به کسب درآمد ۶۰ میلیون دلاری نخواهد شد و در بهترین حالت چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار کسب خواهد کرد.

این موسسه در این مورد گفت:

با توجه به میزان استقبال اولیه گیمر‌ها از بازی و همچنین اطلاعات دیگر، انتظار داریم که بازی بتواند بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون بار دانلود ثبت کند. یکی از موانعی که باعث می‌شود استقبال بیش‌تری از بازی نشود، نیاز به اتصال دائم اینترنت است. به‌علاوه بازی با وجود اعلام سازندگان، هنوز هم آن‌قدر ساده نیست که بتوان با یک دست و در هر زمان و مکانی آن را تجربه کرد و نیازمند دقت زیادی است. ما انتظار داریم نینتندو قیمت بازی را پس از ایام تعطیلات کاهش دهد تا این اثر کماکان بتواند به فروش خود ادامه دهد.

سوپردیتا همچنین پیش از این اعلام کرده بود که انتظار دارد بازی در ماه اول ۳۰ میلیون بار دانلود شود و امروز هم اعلام کرده است سوپر ماریو ران کماکان موفق خواهد شد به این میزان دانلود دست پیدا کند.

به هر حال با اینکه قطعا نام ماریو جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ ولی موانعی سر راه بازی Super Mario Run وجود دارند که شاید مهم‌ترین آن‌ها قیمت ۱۰ دلاری این بازی باشد. چرا که در نسخه رایگان فقط به سه مرحله دسترسی خواهید داشت و برای خرید نسخه کامل باید ۱۰ دلار پرداخت کنید که برای یک بازی موبایل گران به نظر می‌رسد. سوپردیتا در مورد قیمت ۱۰ دلاری این بازی گفت:

نینتندو که پیش از این برنامه خیلی دقیقی برای ورود به بازار موبایل نداشت، به‌یک‌باره تصمیم گرفت با استفاده از یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌هایش یعنی سوپر ماریو وارد این بازار شود و از این طریق توجه‌ها را به سمت خودش جلب کند. ولی قیمت ۱۰ دلاری برای بازی موبایل ریسک بالایی دارد و قطعا اکنون کمپانی‌های دیگر نیز فروش این بازی را زیر نظر دارند تا بدانند آیا یک بازی موبایل ۱۰ دلاری موفق ظاهر خواهد شد یا خیر. موفقیت یا عدم موفقیت این بازی قطعا تأثیر زیادی در آینده بازار بازی‌های موبایل خواهد داشت.

بازی سوپر ماریو ران با وجود داشتن مشکلات، با استقبال نسبتا خوب منتقدین روبرو شده است و توانسته در بررسی زومجی هم نمره ۸ دریافت کند. خلاصه‌ای از این بررسی به شرح زیر است:

نینتندو بالاخره با عرضه سوپر ماریو ران، این شخصیت محبوب را به دنیای بازی‌های موبایل وارد کرد؛ این بازی‌، تمام و کمال حس یک بازی پلتفرمر ماریو را به گیمر القا می‌کند. انیمیشن‌های زیبا، طراحی مراحل فوق‌العاده، ارزش تکرار بالای مراحل داستانی و محتوای بسیار زیاد، این بازی را به یک بازی بسیار خوب پلتفرمر تبدیل کرده است. با اینکه بازی نکاتی منفی‌ مانند مراحل داستانی کم، قیمت بالا و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد؛ اما این نکته که Super Mario Run اولین بازی بزرگ نینتندو روی پلتفرم موبایل است، این مورد را کمی توجیه می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات