پرداخت الکترونیک سامان از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (SEP) از تصمیم این شرکت برای حمایت از استارتاپ‌ها و اجرای کیف خرد پول الکترونیک این شرکت در تبریز خبر داد.
تبلیغات

ابراهیم حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ-SEP) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زومیت گفت:‌ «ما سعی داریم نام سپ را به جای پرداخت الکترونیک سامان در کشور جا بیندازیم. در راستای اهداف سال ۱۴۰۰ شرکت، قصد داریم در بخش پرداخت‌ و تراکنش برای جلوگیری از درجا زدن و یکنواختی تغییراتی را انجام دهیم.»

حسینی نژاد افزود: «در جهت این تغییرات قصد داریم روابط خود را با شرکای تجاری افزایش دهیم. با قراردادهای مختلف به این شرکای تجاری اجازه استفاده از بسترهای آماده‌شده در شرکت خود را می‌دهیم. با توجه به تعداد مشترکان بالا و نمایندگان زیاد، شرایط خوبی برای شرکای تجاری ما پیش می‌آید و آن‌ها می‌توانند از هر کدام‌ از مزایای ما برای خود استفاده کنند. ما دوست داریم به جایی برسیم که استارتاپ‌های موجود با همکاری ما بزرگ شوند و به شرکت‌های بزرگی تبدیل شوند.»

مدیرعامل سپ اعلام کرد:‌ «بیشتر استارتاپ‌هایی که در ایران هستند از ایده‌های مناسب جهانی برداشت کرده یا ایده خود را اجرا کرده‌اند و در این زمینه به بازار خوبی دست پیدا کرده‌اند. هدف ما کمک به این استارتاپ‌ها برای رسیدن به اهدافشان است. حتی در برخی از بخش‌ها برایشان مجوزهای مورد نیاز را گرفتیم. نمونه آن دریافت مجوز از بانک مرکزی برای پرداخت‌های این شرکت‌ها است.»

حسینی نژاد

حسینی نژاد در مورد فراگیر نشدن خدمات پرداخت با QR Code که سال قبل در نمایشگاه رونمایی شد به خبرنگار زومیت پاسخ داد:‌ «من می‌خواهم حقیقت را بگویم. ما ترجیح دادیم در این زمینه‌ها شریک و پارتنر داشته باشیم تا از هدف خود خارج نشویم. ما سال قبل در این زمینه شریکی داشتیم که زیرساخت‌ها و بسترها را برای اجرای پرداخت با QR Code آماده کند. در مقطعی این شرکت از امکانات ما استفاده کرد، ولی بعد از آن نگاه آن شرکت تغییر کرد و از حرکات غیرحرفه‌ای استفاده کرد. ما دوست نداریم ارتباطات مقطعی داشته‌ باشیم. ما به دنبال همکار‌ی‌های ده بیست ساله هستیم. چون شریک ما حرفه‌ای کار نکرد ما روی پرداخت با کد QR کار نکردیم. اما برای این پروژه برنامه داریم که در ماه‌های آینده شریک و برنامه‌ خود در این نوع پرداخت را معرفی می‌کنیم.»

مدیرعامل سپ در مورد استفاده از پرداخت NFC و دیگر پرداخت‌های موبایلی به خبرنگار زومیت گفت:‌ «در حوزه پرداخت موبایلی بالای ۱۰ روش وجود دارد. ما در شرکت سپ در حال ارزیابی روش‌های پرداختی هستیم؛ زیرا هر کدام از آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند و از طرفی رفتار کاربران در ایران در قبال آن‌ها معلوم نیست. در NFC و پرداخت‌های موبایلی در حال مقایسه هستیم تا بتوانیم به نحوه‌ی مناسب خدمات را ارائه دهیم.»

حسینی نژاد در مورد کیف پول الکترونیکی به خبرنگار زومیت گفت:‌ «ما در بخش کیف پول الکترونیکی خودمان وارد نشدیم و با شرکت سوهاتو در تبریز این کار را شروع کردیم که خدمات خوبی ارائه می‌دهند و ما از این همکاری راضی هستیم.»

او در مورد مشکلات کیف پول الکترونیکی اعلام کرد: «مشکلات این بخش مربوط به بانک مرکزی نیست و اتفاقا آن‌ها در حال تسهیل‌گری هستند؛ ولی بازار نسبت به استفاده از این خدمات رویکرد خوبی ندارد. البته در تبریز استقبال خوبی شکل گرفته است و کارهای خوبی در این زمینه انجام می‌شود.»

شرکت سپ در نمایشگاه الکامپ امسال با رونمایی از خدمات پرداخت درون اپلیکیشنی جدید که نیاز به خروج از اپلیکیشن اصلی ندارد، گامی در تحول همکاری خود با استارتاپ‌هایی چون اسنپ، دلیون، علی‌بابا و برخی دیگر از استارتاپ‌ها انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات