توییتر توسعه اپلیکیشن پیام رسان خود را نیمه کاره رها کرد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که توییتر در حال توسعه‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان مستقلی بود؛ اما پس از مدتی فرایند توسعه‌ی آن را متوقف کرد.
تبلیغات

 چند سال پیش شایعاتی مبنی بر تلاش توییتر برای توسعه‌ی یک اپلیکیشن پیام‌رسان مستقل مطرح بود. به‌‌طور حتم پیام‌ مستقیم (Direct Messaging)، یکی از قابلیت‌های مورد علاقه‌ی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی است. بر اساس گزارش وب‌سایت BuzzFeed News، توییتر تا ماه سپتامبر مشغول توسعه‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان مخصوص خود بوده است؛ اما ساختار آن تا حدودی با آنچه انتظار دارید، تفاوت‌ دارد.

گفته می‌شود این اپلیکیشن توییت‌ها و پیام‌های آنی (instant messages) مربوط به موضوعات خاصی مانند یک داستان خبری یا یک تیم فوتبال را به‌‌صورت یکجا در اختیار کاربر قرار می‌داد. توییتر قصد داشت با شناسایی آن دسته از کاربران خود که در موضوعات یادشده تأثیرگذار هستند، آن‌ها را نسبت به ایجاد گروه‌هایی با این موضوعات ترغیب کنند.

کاربران توییتر می‌توانستند در داخل گروه‌های اپلیکیشن به چت بپردازند، آن‌ها همچنین امکان اشتراک در اکانت‌هایی از توییتر داشتند که توییت‌های آن‌ها به‌صورت خودکار در داخل گروه‌ها به نمایش درمی‌آمد.

در گزارش BuzzFeed به نقل از منابع این وب‌سایت چنین آمده است:

توییتر کاربران فعال زیادی در هند نداشت؛ بنابراین ایده‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان توییتر این بود که چنانچه کاربران زیادی از این اپلیکیشن استفاده کنند، می‌توانستیم توییت‌های زیادی را بدون نیاز به مراجعه‌ی کاربر به توییتر، به‌ آن‌ها نشان دهیم و به‌تدریج، امیدوار بودیم که آن‌ها به ارزش عضویت در توییتر و استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی پی ببرند.

گفته می‌شود یکی از کارکنان دفتر توییتر در بنگلور هند که بر پروژه‌ی پیام‌رسان نظارت داشت، تصمیم به تعطیلی این پروژه گرفت؛ زیرا نسخه‌هایی از اپ که توییتر توسط کاربران ناشناس تست کرده بود، بازخوردهای مناسبی دریافت نکردند.

در گزارش BuzzFeed‌ این‌گونه آمده است:

این اپلیکیشن‌ در تست‌هایی که ما از طریق دانشجویان مختلف انجام دادیم، عملکرد مناسبی نداشت و فکر می‌کنم، یکی از دلایلی که توییتر اقدام به تعطیل کردن آن کرد، همین موضوع بوده است.

 به گفته‌ی منابع BuzzFeed، تیم توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن، مدتی پیش از تعدیل نیروی ۳۵۰ نفری توییتر در ماه اکتبر، از کار برکنار شدند.

اگرچه پروژه‌ی توسعه‌ی پیام‌رسان توییتر، ناموفق بود؛ اما حداقل یک نکته‌ی مثبت در بطن خود داشت؛ توییتر از علاقه‌ی کاربران خود به پیام‌های مستقیم و نقشی که پیام‌رسانی فوری می‌تواند در این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشد، آگاه است. توییتر برنامه‌های خود را برای تعطیلی سرویس اشتراک‌گذاری ویدیوی واین، اعلام کرده است. همچنین قابلیت‌های پخش ویدیوی اپلیکیشن پریسکوپ به اپلیکیشن اصلی توییتر اضافه شده است و بدین ترتیب آینده‌ی پریسکوپ به‌عنوان یک سرویس مستقل، در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد توییتر در حال کاهش تعداد اپلیکیشن‌های خود است تا بدین ترتیب بتواند تمرکز خود را بر استراتژی‌ محصولات و کسب‌وکار خود معطوف کند. بنابراین در حال حاضر اپلیکیشن پیام‌رسان توییتر صرفا در حد رؤیا و خیال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات