پتنت جدید اپل نشان از سازگاری اپل پنسل با آیفون 8 دارد

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی اپل پتنت جدیدی برای اپل پنسل ثبت کرده است که براساس آن، این قلم از آیفون 8 پشتیبانی ‌می‌کند.
تبلیغات

اوایل سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر احتمال عرضه‌ی آیفون 7 پرو به گوش می‌رسید؛ اما در عمل این‌گونه نشد و امسال اپل تنها آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را معرفی کرد. با این حال به نظر می‌رسد اپل سال آینده از آیفون 8 پرو به‌عنوان نسخه‌ی پریمیوم گوشی‌های خود رونمایی کند که به مناسب دهمین سال تولید آیفون طراحی شده است.

این گوشی از نمایشگر بدون حاشیه، سنسور تاچ آی‌دی یکپارچه‌شده با نمایشگر و صفحه‌نمایش خمیده‌ی OLED بهره خواهد برد و احتمالا از اپل پنسل پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد اپل درباره‌ی پشتیبانی از اپل پنسل روی گوشی‌های آیفون جدی است و اگر همه‌ی نسخه‌های آیفون که سال آینده معرفی می‌شوند، از این قابلیت پشتیبانی نکنند، حداقل مدل پریمیوم آیفون با اپل پنسل سازگاری خواهد داشت.

بر اساس اسنادی که از پتنت جدید اپل با عنوان «دستگاه‌ها و روش‌هایی برای سازگاری رابط کاربری با قلم استایلوس» منتشر شده است؛ این پتنت در حقیقت ادامه‌ی پتنت دیگری است که اپل در ماه ژوئن و سپتامبر سال گذشته ثبت کرده بود.

اسناد USPTO نشان از وجود سنسورهایی دارد که به‌ کمک آن‌ها، با نزدیک شدن قلم به صفحه نمایش منوی ویژه‌ای روی صفحه نشان داده می‌شود. طبق این پتنت، قلم مورد نظر می‌تواند حتی از اپلیکیشن‌های مشخصی در لاک‌اسکرین پشتیبانی کند. با استفاده از ابزار نوشتاری، کاربران امکان طراحی، نوشتن متون و ویرایش تصاویر خواهند داشت.

تاکنون اپل پنسل برای مدل‌های مختلف آیپد پرو منتشر شده است و اگر یکی از آیفون‌های سال آینده از این ویژگی پشتیبانی کند، آنگاه باید منتظر رقابتی جذاب میان گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 باشیم.

در پایان می‌توانید تصاویری را از پتنت جدید اپل مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات