گزارش زومیت از دومین روز نمایشگاه الکامپ ۲۲؛ هوای سرد، سیم‌کارت مجانی و دست‌فروشان

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دومین روز از نمایشگاه الکامپ با حضور هیئت مالزیایی و بازدید و گفتگو با برگزارکنندگان نمایشگاه همراه بود.
تبلیغات

روز دوم از نمایشگاه الکامپ ۲۲ به دلیل هم‌زمانی با تعطیلات آخر هفته، بسیار شلوغ برگزار شد.

استقبال از استارتاپ‌ها

امروز سیل عظیمی از بازدیدکنندگان به نمایشگاه آمده بودند که اگر از صف‌های سیم‌کارت و دریافت شارژ رایگان بگذریم؛ شلوغ‌ترین بخش نمایشگاه، سالن ۱۸، استارتاپ‌ها بودند. این سالن باوجود اینکه بسیار ساده و فاقد هرگونه غرفه‌چینی است، اما مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بازدید هیئت مالزیایی

یکی از اتفاقات مهمی که در روز دوم الکامپ افتاد، بازدید یک هیئت مالزیایی از این نمایشگاه بود. این هیئت علاوه بر گفتگو با انجمن نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور، از سالن استارتاپ‌ها نیز بازدید کردند.

امروز همچنین معاون وزیر بهداشت، معاون اجرایی سازمان بورس و معاون سازمان میراث فرهنگی از نمایشگاه بازدید کردند.

حضور پررنگ خارجی‌ها

امسال بیش از سال‌های گذشته می‌توان از یک‌سو حضور شرکت‌های خارجی از نمایشگاه را حس کرد و از سوی دیگر حضور بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه بسیار چشمگیر است. شرکت‌های خارجی تقریبا در همه سالن‌ها حضور دارند و حتی نمایندگانی از برگزارکنندگان نمایشگاه سبیت آلمان در الکامپ امسال حضور یافته‌اند.

جای خالی موبایلی‌ها

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف نمایشگاه الکامپ، نبود شرکت‌‌های موبایلی در بزرگ‌ترین رویداد آی‌سی‌تی کشور است.

شرکت‌های موبایلی‌ سال‌ها پیش در نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند و به دلیل تنوع محصولاتشان جلوه‌ی خاصی به نمایشگاه می‌دادند؛ اما ظاهرا این شرکت‌ها به دلیل اینکه بازخورد مناسبی از چنین نمایشگاه‌هایی دریافت نمی‌کنند، از حضور در این رویدادها ممانعت می‌کنند.

در حالی که نمایشگاه تخصصی مربوط به موبایل در کشور برگزار نمی‌شود، اما شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که فقط در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند. شاید نبود تولیدکننده‌ی داخلی در کشور را می‌توان دلیل محکمی برای عدم حضور موبایلی‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی مثل الکامپ دانست. بر این اساس شرکت‌های خارجی معتقدند با وجود Road Show-ها و فروشگا‌ه‌هایی که در بازارهای بزرگ دارند، نیازی به حضور در نمایشگاه‌های تخصصی ایرانی نمی‌بینند. از سوی دیگر این شرکت‌ها نبود بازدیدکننده تخصصی و هزینه‌ای که حضور در چنین نمایشگاه‌هایی برای آن‌ها دارد، دلیل اصلی نبودشان در الکامپ یا تلکام عنوان می‌کنند.

هوای سرد، سیم‌کارت مجانی و دست‌فروشان

هوای سرد امروز هم نتوانست از جمعیت سیم‌کارت بگیران رایگان بکاهد. از لحظه‌ی بازگشایی درهای نمایشگاه، صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت تشکیل شد که به دلیل مصادف شدن نمایشگاه با روزها تعطیل آخر هفته، این صف‌ها منسجم‌تر از همیشه بودند؛ به‌گونه‌ای که رفت و آمد در نمایشگاه را برای سایر بازدیدکنندگان سخت می‌کردند.

اما بدتر از همه بساط رنگارنگ دست‌فروشان ورودی اصلی نمایشگاه است که امسال با وجود تعداد بازدیدکنندگان خارجی، جلوه‌ی خوبی برای نمایشگاه الکامپ ندارد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که در آینده مسئولان چه چاره‌ای برای بساط دست‌فروشان خواهند اندیشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات