تبلت و نوت بوک مبتنی بر تراشه ARM به همراه ویندوز 10 سال ۲۰۱۷ راهی بازار می شوند

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با پشتیبانی از معماری ARM در ویندوز ۱۰، حال شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت در حال توسعه‌ی تبلت و نوت‌بوک‌ ویندوزی مبتنی بر ARM هستند.
تبلیغات

یکی از هیجان‌انگیزترین اخبار منتشرشده در هفته‌های اخیر، پشتیبانی از معماری پردازنده‌های ARM در ویندوز ۱۰ است. مایکروسافت پیش از این نیز سابقه‌ی پشتیبانی از پردازنده‌های ARM در کارنامه‌ی سیستم‌عامل ویندوز دارد، حال آنکه تلاش چند سال پیش این کمپانی با ویندوز RT اصلا موفق نبود؛ اما به نظر می‌رسد مایکروسافت با درس گرفتن از شکست خود، سعی دارد با پشتیبانی تمام و کمال از معماری ARM در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با تمام امکانات و قابلیت‌ها، دوباره موفقیت را به پلتفرم خود بیاورد.

به نظر می‌رسد این تلاش‌ها به‌اندازه‌ای جدی است که حتی شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت نیز دست‌به‌کار شده‌اند. بر اساس اخبار به‌دست‌آمده از منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصولات، به نظر می‌رسد شماری از تولیدکنندگان در حال تدارک برای عرضه‌ی تبلت‌ و نوت‌بوک‌ ویندوزی مجهز به تراشه‌‌های مبتنی بر معماری ARM هستند. مایکروسافت در نظر دارد این بار پشتیبانی از معماری ARM در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های خاص محدود نکند و کاربران بتوانند در گجت‌های خود از تمام پتانسیل ویندوز ۱۰ و اپلیکیشن‌های آن استفاده کنند؛ در این صورت شاهد اجرای میلیون‌ها نرم‌افزار‌ Win32 (اپلیکیشن‌های طراحی‌شده برای معماری x86) روی پردازنده‌های ARM خواهیم بود.

مایکروسافت در تائید گفته‌های خود مبنی بر پشتیبانی از پردازنده‌های مبتنی بر ARM، ویدیویی منتشر کرده است و در آن اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را نمایش می‌دهد. با توجه به همکاری کوالکام با مایکروسافت در جهت پشتیبانی ویندوز ۱۰ از تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۵ اولین پردازنده‌ای باشد که گجت‌های ویندوز ۱۰ به آن مجهز و وارد بازار می‌شوند.

پشتیبانی از معماری ARM در ویندوز ۱۰ را باید یکی از بهترین اتفاقات دنیای فناوری در سال ۲۰۱۷ خواند که راه را برای سرفیس فون باز خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات