آمار فروش هدست واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون خواهد رسید

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق مطالعات تحلیلگران؛ انتظار می‌رود در طول ۴ سال آینده شاهد رشد چشمگیر فروش هدست‌ واقعیت مجازی باشیم.
تبلیغات

واقعیت مجازی، یکی از مواردی است که ما را به آینده دنیای فناوری امیدوار می‌کند. اگرچه هنوز شاهد رشد فروش محصولات مبتنی بر واقعیت‌ مجازی نبوده‌ایم؛ اما عرضه‌ی سه هدست بالارده کمپانی‌های مطرحی مانند اچ‌تی‌سی، سونی و فیس‌بوک باعث شده است جنبشی به بازار هدست‌های واقعیت مجازی وارد شود.

حال گزارشی توسط شرکت کانالیس که در زمینه تحقیق و تحلیل بازار کار می‌کند، منتشر شده است که به رشد چشم‌گیر بازار هدست‌ واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۰ اشاره دارد. با وجود اینکه امسال تنها شاهد فروش ۲ میلیون هدست واقعیت مجازی بوده‌ایم، این شرکت مدعی است تعداد هدست‌های فروخته‌شده در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

با وجود اینکه گفته می‌شود بازار هدست‌ واقعیت مجازی شاهد رشد چشم‌گیری خواهد بود، امسال تنها صد هزار هدست واقعیت مجازی هوشمند عرضه شد که نیازی به کنسول یا کامپیوتر شخصی نداشتند. در حال حاضر اکثر هدست‌های واقعیت مجازی برای اجرای محتوا نیاز به کنسول یا کامپیوتر شخصی دارند.

در این گزارش به میزان هدست‌های فروخته‌شده در سال جاری نیز اشاره شده است. بر اساس این گزارش؛ تا پایان سال ۲۰۱۶ تعداد هدست‌های فروخته‌شده در دنیا از مرز ۲ میلیون دستگاه خواهد گذشت و پلی‌استیشن وی‌آر با فروش بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه در صدر قرار خواهد داشت.

در جایگاه بعدی شاهد حضور هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو هستیم که تا پایان سال ۲۰۱۶ میزان فروش آن به نیم میلیون دستگاه خواهد رسید. آکیولس ریفت که در جایگاه سوم قرار دارد، تا پایان سال میلادی به فروش ۴۰۰ هزار هدست واقعیت مجازی خواهد رسید.

همان‌طور که مشاهده کردید این سه محصول تقریبا بازار هدست‌ واقعیت مجازی را در اختیار گرفته‌اند. البته پلتفرم دی‌دریم گوگل نیز به‌تازگی روانه بازار شده است و انتظار می‌رود که با رشد این پلتفرم شاهد ظهور قدرت‌های جدید در بازار هدست‌ واقعیت مجازی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات