تعداد کاربران اینستاگرام طی دو سال دو برابر شده است

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام اعلام کرده است این شبکه‌ی اجتماعی در دو سال اخیر تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی خود را دو برابر کرده است.
تبلیغات

هرچند اینستاگرام تنها یک میلیارد دلار برای فیس‌بوک آب خورده است و از این نظر فاصله‌ی زیادی با گران‌ترین خرید فیس‌بوک دارد؛ اما از نظر آمار تعداد کاربران، رفته‌رفته شاهد این هستیم که اینستاگرام در حال دست یافتن به آمار واتس‌اپ است. چند ماه پیش تعداد دانلود‌های انجام‌شده‌ی اینستاگرام در گوگل پلی استور از مرز یک میلیارد بار عبور کرد. حال این کمپانی اعلام کرده است اخیرا به آمار بیش از ۶۰۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه رسیده است و از این‌ نظر با نگاهی به آمار دو سال گذشته، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی طی دو سال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. اینستاگرام ۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و رشد خوبی در طول چند سال اخیر شاهد بوده است، به‌طوری که این سرویس تنها در ۶ ماه اخیر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جدید را جذب سرویس خود کرده است.

اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ی کوتاهی اعلام کرده است همچنان با تغییر جامعه‌ی مخاطبان خود، تغییر خواهد کرد، چنان که در سال‌های گذشته نیز به همین ترتیب پیش رفته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اینستاگرام،ِ توسعه‌دهندگان این سرویس در مورد دادن آزادی به کاربران برای بیان اندیشه‌ی خود، بسیار ثابت‌قدم هستند. گمانه‌های مطرح‌شده، یکی از دلایل افزایش تعداد کاربران اینستاگرام در ۶ ماه اخیر را اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر Stories خوانده‌اند. بنا بر ادعای اینستاگرام پس از اضافه شدن Stories در ماه آگوست، این قابلیت جدید در طول دو ماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت. هرچند اینستاگرام در چند ماه اخیر امکانات متعددی برای کاربرانش ارائه کرده است؛ اما Stories را باید بهترین ویژگی اضافه‌شده در ماه‌های اخیر به اینستاگرام خواند. 

اینستاگرام دیگر همچون گذشته به دنبال افزایش تعداد کاربران خود با سیاست شتاب‌زده نیست؛ چرا که فاصله‌ی تعداد کاربران این سرویس با رقیبی چون اسنپ‌چت بسیار بالا است. اسنپ‌چت در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ البته در خصوص میزان کاربران فعال ماهیانه‌ی این سرویس آماری در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات