مایکروسافت به پشتیبانی از فلش در مرورگر اج پایان می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پلاگین فلش ادوبی با سرعت تمام به سمت پایان راه نزدیک می‌شود؛ چرا که مایکروسافت در نسخه‌ی بعدی مرورگر اج پشتیبانی از فلش را کنار می‌گذارد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است در نسخه‌ی بعدی مرورگر اج، پشتیبانی از پلاگین فلش ادوبی را کنار خواهد گذاشت و به‌صورت پیش‌فرض از HTML5 استفاده خواهد کرد. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده؛ در صورت نیاز مرورگر اج از کاربران در مورد لود کردن پلاگین فلش سؤال خواهد کرد تا در صورت تأیید از سوی کاربران به سراغ استفاده از این پلاگین برود.

البته مایکروسافت در مسیر استفاده از HTML5 و کنار گذاشتن فلش، استثنائاتی نیز قائل شده است، به‌طوری که کاربران برای سهولت استفاده از این نرم‌افزار، در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های پربازدید که همچنان از فلش استفاده می‌کنند، به‌صورت خودکار شاهد اجرای پلاگین فلش خواهند بود؛ البته مایکروسافت به لیست وب‌سایت‌هایی که شامل این استثنا می‌شوند، اشاره‌ای نکرده است. ردموندی‌ها با گذشت زمان تعداد سایت‌های موجود در این لیست را کاهش خواهند داد تا در نهایت فلش به‌صورت کامل کنار گذاشته شود.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی در بیلد بعدی منتشر شود و در برنامه‌ی Insiders در اختیار تسترها قرار گیرد. مایکروسافت در پی آن است تا این ویژگی را در نسخه‌ی بعدی به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ که با نام Creators منتشر می‌شود، بگنجاند.

گوگل نیز هفته‌ی گذشته اعلام کرد پشتیبانی از ادوبی فلش را در مرورگر کروم کنار گذاشته است و از این پس از HTML5 پشتیبانی خواهد کرد. کمپانی‌های اپل و موزیلا نیز از پشتیبانی نکردن از پلاگین ادوبی در مرورگرهای خود در آینده‌ی نزدیک خبر داده‌اند؛ البته اپل از ابتدا زیر بار پشتیبانی از فلش در آیفون‌های خود نرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات