سورپرایز فراری برای مشتریان ژاپنی

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری برای بزرگداشت پنجاهمین سال فروش خودروهای خود در ژاپن، نسخه‌ی جدیدی از مدل 488 اسپایدر را معرفی کرد.
تبلیغات

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم فراری در بزرگداشت مناسبت‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و این بار به مناسبت پنجاهمین سالگرد فروش خودروهایش در ژاپن، قرار است تعداد بسیار محدودی از یک نسخه‌ی خاص از مدل 488 اسپایدر به تولید برساند. این هدیه‌ی ویژه که J50 نام دارد، مخصوص مشتریان ژاپنی وفادار این کمپانی است.

طبق اعلام فراری؛ تنها ۱۰ نمونه از این خودرو تولید و هر یک با توجه به سلیقه‌ی صاحب آن شخصی‌سازی خواهد شد. پیشرانه‌ی به‌کاررفته در این نسخه مشابه همانی است که در نسخه‌ی 488 معمولی استفاده شده است. این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری با توربوی دوگانه، قادر است قدرتی معادل ۶۸۱ اسب بخار تولید کند. اگرچه پیشرانه‌ی این خودرو مشابه مدل 488 است؛ اما ظاهر آن تغییرات زیادی دارد و حتی طراحی داخلی خودرو نیز دچار تغییر شده است. با اینکه در تصاویر نمایان نیست؛ اما سقف این خودرو از ۲ تکه‌ی فیبر کربنی قابل جداسازی تشکیل شده است که روی قسمت عقب صندلی‌ها و گیره‌های فیبر کربنی مات نصب می‌شوند.

فراری J50

از خصوصیات طراحی این خودرو می‌توان به حباب پلی‌کربناتی که پیشرانه‌ی خودرو را در برگرفته است، کانال‌های هوای قسمت جلو و کنار خودرو، شیشه‌ی خمیده‌ی جلو و درها و همچنین دیفیوزر فوق‌العاده جذاب موجود در عقب خودرو اشاره کرد. شاید بتوان گفت فراری J50 تا حدودی شبیه به مدل‌های مفهومی قدیمی جنرال موتورز Aero شده است؛ اما فراموش نکنیم که طراحی این خودرو بی‌نظیر است. فراری قبل از رونمایی از این خودرو، خرید آن را به بهترین مشتریان ژاپنی خود پیشنهاد کرده است و احتمالا هیچ یک از ۱۰ خودروی J50 برای فروش عرضه نخواهد شد.

فراری J50
فراری J50
فراری J50
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات