پخش زنده ویدیو در اینستاگرام برای کاربران آمریکایی فعال می‌شود

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت پخش زنده ویدیو در اینستاگرام، چند وقت پیش معرفی شد. این ویژگی در چند روز آینده برای تمامی کاربران آمریکایی فعال می‌شود.
تبلیغات

اینستاگرام در ماه نوامبر خبری در مورد امکان پخش زنده ویدیو منتشر کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، برای فالورهای خود ویدیوهای زنده پخش کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند تمامی ویدیوهای زنده‌ی در حال پخش را مرور و موارد دلخواه را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که ویدیوهای زنده توسط الگوریتم‌های اینستاگرام برای نمایش به کاربران انتخاب می‌شوند. حالا این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرده است قابلیت مورد بحث را در چند روز آینده برای همه‌ی کاربران آمریکایی خود فعال خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.

قابلیت پخش زنده‌ ویدیو اینستاگرام در بخش استوری قرار دارد و شما می‌توانید با سوایپ کردن بین دوربین ناحیه‌ی استوری و تپ روی کلید دوحالته‌ی موجود، بخش استوری را به‌صورت زنده (Live) تنظیم کنید. ویدیوهای زنده در اینستاگرام نگه‌داری نمی‌شوند و به عبارت دیگر فالورهای شما فقط می‌توانند دقیقا در لحظه‌ی پخش ویدیو آن را مشاهده کنند و پس از اتمام پخش زنده، هیچ‌ اثری از آن ویدیو باقی نخواهد ماند.

آنچه بیان شد؛ در واقع تفاوت اصلی و کلیدی ویدیوهای زنده‌ی اینستاگرام با سرویس‌های مشابه دیگر از جمله فیس‌بوک است. اما سرویس ارائه‌شده توسط اینستاگرام، یک نمونه‌ی قابل توجه به شمار می‌رود. در واقع برخی کاربران قصد دارند ویدیوهایی از لحظات زندگی یا کاری خود، فقط در همان زمان برای مخاطبان خود پخش کنند و این کار احتمالا بدون آمادگی محیط ضبط ویدیو و شرایط صورت می‌گیرد؛ ولی دسته‌ی دیگری از کاربران، محیطی برای ضبط ویدیو و پخش آن آماده می‌کنند و علاوه بر این ترجیح می‌دهند پس از عملیات پخش، امکان تماشای مجدد ویدیو وجود داشته باشد.

از آنجا که در صورت اتمام پخش ویدیوهای زنده‌ی اینستاگرام نمی‌توان مجددا آن‌ها را مشاهده کرد، امکان یافتن این ویدیوها نیز آسان شده است. در زیر زبانه‌ی مرور در اینستاگرام، هم‌اکنون یک بخش جدید به نام TopLive برای کاربران آمریکایی این شبکه‌ی اجتماعی فعال شده است که در این بخش بهترین محتوای ویدیویی زنده در آن لحظه، با استفاده از الگوریتم‌های اینستاگرام انتخاب و به کاربر نمایش داده خواهند شد. این روش نسبت به روش‌هایی که رقبای اینستاگرام در این زمینه ارائه می‌کنند، روشی آسان‌تر و سریع‌تر برای مشاهده ویدیو محسوب می‌شود.

در حال حاضر این ویژگی هنوز به‌صورت کامل برای همه‌ی کاربران آمریکایی شبکه‌ی اجتماعی مورد اشاره فعال نشده است و همان‌طور که اشاره کردیم، طی چند روز آینده شاهد فعال شدن آن برای همه‌ی کاربران در ایالات متحده آمریکا خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا قابلیت پخش زنده‌ ویدیو در اینستاگرام می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و به یک ویژگی پرکاربرد مبدل شود؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات