فولکس واگن بیشترین سهم بازار تبلیغات خودروسازان را در اختیار دارد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه فولکس‌واگن در لیست ۱۰۰ کمپانی برتر سال ۲۰۱۶ در زمینه‌ی میزان هزینه در بخش تبلیغات، در بین خودروسازان مقام اول جهان را کسب کرد.
تبلیغات

در لیست برترین تبلیغ‌کنندگان دنیا؛ ۱۵ کمپانی خودروساز و شرکت تایرسازی بریجستون، در گروه خودرو قرار دارند. در گزارشی که این ماه در صنعت خودرو منتشر شد، هفت کمپانی خودروساز از این ۱۵ شرکت، در بین ۲۵ شرکت برتر از لحاظ میزان تبلیغات قرار گرفتند.

فولکس‌واگن با سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری در بخش تبلیغات در سال ۲۰۱۵، رده‌ی چهارم لیست برترین شرکت‌های تبلیغ‌کننده را در اختیار دارد.

دومین شرکت خودروساز از لحاظ هزینه تبلیغات؛ کمپانی جنرال موتورز است که مقام ششم در این لیست را به خود اختصاص داده است. جنرال موتورز در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵.۱ میلیارد دلار در بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری کرد. کمپانی دایملر AG با هزینه‌ی ۵ میلیارد دلاری در جایگاه هفتم قرار دارد.

کمپانی فورد موتور با سرمایه‌گذاری ۴.۳ میلیارد دلار رده‌ی یازدهم لیست را از آن خود کرد، درحالی‌که شرکت تویوتا موتور با صرف هزینه‌ی ۴.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ پشت سر فورد در جایگاه دوازدهم است.

کمپانی خودروساز فیات کرایسلر با صرف هزینه‌ی ۳.۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵، در جایگاه چهاردهم قرار دارد. در نهایت کمپانی بی‌ام‌و با ۳.۱۱ میلیارد دلار جایگاه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است.

گروه شرکت‌های خودروسازی قدرتمندتر از هر گروه دیگری در این لیست حضور دارند. در سال ۲۰۱۵، صنعت خودرو مجموعا مبلغ ۴۷ میلیارد دلار در بخش تبلیغات هزینه کرد؛ این مبلغ در حدود ۲۰ درصد از مجموع ۲۴۰.۵ میلیارد دلاری است که ۱۰۰ شرکت برتر در بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی محصولات بخش مراقبت‌های فردی و لوازم خانگی با صرف هزینه‌ی ۴۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ در مقام دوم سرمایه‌گذاری در بخش تبلیغات بودند. از این دسته می‌توان کمپانی‌های Procter & Gamble و Unilever را نام برد که به ترتیب عناوین اول و دوم را از آن خود کردند.

از لحاظ جغرافیایی؛ ایالات متحده با داشتن ۴۶ عنوان از ۱۰۰ کمپانی برتر و صرف هزینه‌ی ۱۱۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ پیشتاز است.

مقام دوم کشور آلمان است که دارای ۱۰ عنوان با مجموع ۲۸.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تبلیغاتی است. سه مورد از چهار شرکت آلمانی که در ۲۵ رده‌ی اول قرار داشتند، کمپانی‌های خودروساز بودند.

لیست برترین تبلیغ‌کنندگان دنیا، اولین نسخه از گزارش بازاریابی مبتنی بر تبلیغات در سرتاسر دنیا است که به‌صورت سالیانه از سال ۱۹۸۷ تهیه می‌شود. میزان تبلیغات بر اساس رتبه‌بندی کمپانی‌ها بر پایه‌ی پیش‌بینی‌های مبتنی بر پایگاه اطلاعات و اعلان هزینه‌های تبلیغات عمومی‌ محاسبه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات