سامسونگ درصدد جدا کردن بخش تولید تراشه از بدنه‌ی این کمپانی است

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه سامسونگ از چرخه‌ی تولید تراشه‌های نسل بعدی آیفون‌ و آیپد‌ حذف شد، این کمپانی درصدد جدا کردن بخش تولید تراشه از بدنه‌ی اصلی سامسونگ است.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس متشکل از چندین کمپانی مختلف است که هر یک مسئول تولید محصولات متفاوتی است. برای مثال می‌توان به Samsung LSI اشاره کرد که وظیفه‌ی طراحی ماژول‌های الکترونیک برای نمایشگر و سنسور‌ دوربین را بر عهده دارد. Samsung LSI اخیرا با بخش تولید تراشه‌ سامسونگ ادغام شد. بخش تولید تراشه‌های سامسونگ مسئول طراحی و تولید تراشه‌های سری اکسینوس است که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ در کنار شمار دیگری از گجت‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار طراحی و تولید تراشه‌های سری اکسینوس که متعلق به خود سامسونگ است، این کمپانی تولید و مونتاژ تراشه‌های طراحی‌شده توسط سایر کمپانی‌ها را نیز بر عهده دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به کوالکام اشاره کرد. Business Korea گزارشی منتشر کرده است که بر اساس آن؛ سامسونگ در نظر دارد تغییراتی در ساختار کمپانی ایجاد کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد یا این بخش را به‌صورت کامل از بدنه‌ی کمپانی مادر جدا کند یا بخش تولید و طراحی در Samsung SLI را از هم منفک کند.

همان‌طور که اشاره کردیم؛ به نظر می‌رسد این تصمیم در پی از دست دادن قرارداد سامسونگ برای تولید تراشه‌های نسل بعدی آیفون‌ و آیپد‌ است. TSMC تایوان وظیفه‌‌ی تأمین نیاز اپل برای تمام تراشه‌های مورد نیاز برای نسل بعدی آیفون‌ و آیپد‌ اپل را بر عهده گرفته است. اپل را باید یکی از بهترین مشتری‌ها در زمینه‌ی تولید تراشه خواند، چراکه کاپرتینویی‌ها به دلیل استقبال بالا از محصولاتشان، تعداد زیادی از تراشه‌های اختصاصی خود را برای تولید سفارش می‌دهند که بسیار باب طبع تولیدکنندگان این نوع محصولات است. پس از آنکه سامسونگ قرارداد همکاری تولید تراشه‌های اپل را از دست داد، گمانه‌هایی در خصوص جدا شدن بخش تولید تراشه از ساختار اصلی سامسونگ مطرح شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد پس از ترکیب کسب‌وکار تولید تراشه‌ و بخش تولید سنسور‌ دوربین، قسمت طراحی را از بخش تولید جدا کند و کسب‌وکار تولید را در قالب ساختاری جدا برای کنترل بهتر، از بدنه‌ی اصلی منفک کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده سامسونگ موفق شده است به فناوری تولید تراشه‌ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری دست یابد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی قراردادی با کوالکام برای مونتاژ و تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به امضا رسانده است. کاهش لیتوگرافی تولید این تراشه قابلیت‌هایی به همراه دارد که بارزترین آن‌ها، ولتاژ پایین مصرفی و در نتیجه کاهش گرمای تولیدشده توسط تراشه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات