فورد پرفورمنس، خودروی مسابقه‌ای شلبی FP350S را معرفی کرد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد پرفورمنس از خودروی مسابقه‌ای جدیدی بر پایه‌‌ی موستانگ، موسوم به FP350S رونمایی کرد.
تبلیغات

فورد پرفورمنس، شاخه‌ی موتور‌اسپرت شرکت فورد، خودروی مسابقه‌ای جدیدی بر پایه‌‌ی موستانگ به نام شلبی FP350S معرفی کرد. این خودرو به‌نوبه‌ی خود واجد شرایط شرکت در دسته‌ی TA3 و TA4 در مسابقات TRANS-AM و دسته‌ی T1 و T2 در  مسابقات SCCA و انجمن ملی ورزشی خودرو در آمریکا است.

شلبی FP350S منحصراً جهت استفاده در پیست طراحی شده است. این خودرو قدرت خود را از یک موتور ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی تأمین می‌کند، هر‌چند در آن از پیشرانه‌ی شلبی GT350 دارای میل‌لنگ تخت، استفاده نشده است. داده‌های مربوط به عملکرد این خودرو هنوز منتشر نشده است؛ اما اطلاع داریم این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر مجهز به اگزوز مسابقه‌ای و خنک‌کننده‌ی روغن است. تمام قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و با ضریب نهایی ۳.۷۳ به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

FORD

فورد پرفورمنس یک سیستم ترمز با عملکرد بالا، سیستم تعلیق مسابقه‌ای و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی به این خودرو اضافه کرده است. همچنین یک کیت بدنه روی FP350S نصب شده که دارای اسپیلیتر جلو (شکاف‌دهنده‌ی باد) و بال عقب قابل تنظیم از جنس فیبر کربن است. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و برچسب‌های طرح شلبی نیز در بین فهرست آپشن‌های این خودرو موجود است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که بدنه‌ی FP350S با جوشکاری پیوسته‌ی بیشتری نسبت به قبل تقویت شده است و با قفس محافظ ۶ نقطه‌ای در داخل اتاق خودرو عرضه می‌شود. کابین خودرو دارای ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های اسپارکو برای راننده و فرمان جدا‌شونده است.

FORD

شلبی FP350S به‌زودی در سرتاسر ایالات متحده به فروش می‌‌رسد، ضمن آنکه قیمت خودرو و اطلاعات عملکرد آن قبل از فروش منتشر خواهد شد. شرکت فورد تأکید می‌کند که FP350S به دلیل طراحی مسابقه‌ای، برای تردد در خیابان‌ها مجاز نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات