کانن دو پتنت در رابطه با سنسور خمیده ثبت کرد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن دو پتنت در رابطه با سنسور خمیده مورد استفاده در دوربین‌های عکاسی به ثبت رساند که یکی از این پتنت‌ها مربوط به سنسوری با امکان کنترل خمیدگی است.
تبلیغات

سونی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی از یک سنسور خمیده رونمایی کرد. این سنسور هرچند نتوانست آن‌چنان که باید مورد توجه قرار گیرد، اما توسط کمپانی ژاپنی در یک دوربین عکاسی مورد استفاده قرار گرفت. حال پس از گذشت بیش از دو سال، کانن دو پتنت مربوط به سنسور خمیده به ثبت رسانده است که شاید در آینده شاهد عرضه‌ی این نوع سنسور در بازار باشیم.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ یکی از پتنت‌ها که تاریخ ثبت آن مربوط به چند ماه پیش است، نشان از این دارد که تنها لبه‌های سنسور به سمت داخل خمیده شده‌اند. اطلاعات موجود نشان از این دارد که سنسوری با لبه‌های خمیده، می‌تواند پخش شدن نور در لبه‌های سنسور و سایه‌ روشن شدن تصویر در لبه‌ها را کاهش دهد. این فناوری را می‌توان راهکاری هوشمندانه برای بهبود کیفیت تصاویر خواند، هرچند این تنها پتنت کانن نیست و پتنت دوم قابلیت‌های بهتری اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پتنت سنسور خمیده کانن

پتنت دوم که زمان ثبت آن یک هفته پس از ثبت پتنت اول است، نشان‌دهنده‌ی سنسوری است که می‌توان آن را به‌صورت الکترونیکی خم کرد. جزئیات مربوط به این پتنت مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد با استفاده از این فناوری می‌توان میزان خمیدگی سطح سنسور را اندازه‌گیری کرد و خمیدگی زیاد یا کم را با استفاده از کنترل‌های تعبیه‌شده در دوربین تغییر داد تا بسته به شرایط عکاسی، بهترین خروجی از طریق تعیین خمیدگی به دست آید.

سنسور خمیده کانن

پتنت دوم را می‌توان یک راهکار خوب و تأثیرگذار برای تغییر شرایط عکاسی به‌منظور بهبود پاشش نور در لبه‌های عکس عنوان کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توان با توجه به لنزی که عکاس روی دوربین خود مورد استفاده قرار می‌دهد، خمیدگی را برای بهبود نورگیری تصویر تغییر داد تا این طریق در سناریوهای مختلف عکاسی، بهترین نتیجه حاصل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات