جعبه دنده ۹ سرعته خودکار جنرال موتورز در شورولت مالیبو 2017

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جنرال‌موتورز،  از جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ خودکار در محصولات خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

خودروسازان، به دنبال برآورده کردن استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ در رابطه با آلودگی هوا، به‌صورت پیوسته مشغول ارتقاء محصولات خود هستند و یکی از این راهکارها، بهبود سیستم انتقال قدرت از طریق افزودن تعداد دنده‌ها است.

شرکت جنرال‌موتورز، از جمله‌ قدیمی‌ترین خودروسازانی است که این روند را اتخاذ کرده است و آخرین فناوری این شرکت، جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ خودکار آن است که در عین حفظ اندازه، بسیار سریع‌تر و نرم‌تر از نمونه‌ی ۶ سرعته‌ عمل می‌کند.

استیو مِیجوروز، مدیر فروش شورولت می‌گوید: «همه چیز در رابطه با این جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته طوری طراحی شده است که بیشترین بازدهی را داشته باشد. این جعبه‌دنده مصرف سوخت بهینه‌تری دارد که موجب رانندگی آرام‌تر و نرم‌تر می‌شود.»

طبق گفته‌ی شرکت مادر شورولت، جنرال‌موتورز؛ این جعبه‌دنده‌های ۹ سرعته با سامانه‌ی استارت-استاپ هماهنگ‌سازی شده و صرفه‌جویی سوخت آن‌ها بالا است و همچنین نگرانی بابت شتاب خودرو وجود ندارد.

اولین مدلی که به این جعبه‌دنده مجهز خواهد شد، مدل ۲۰۱۷ شورولت مالیبو خواهد بود که به موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است و مصرف سوخت آن ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که کاهش ۳ درصدی مصرف سوخت نسبت به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دارد.

این جعبه‌‌دنده‌ی ۹ سرعته به‌عنوان آپشن در ۱۰ مدل از محصولات جنرال‌موتورز عرضه خواهد شد که چهار مدل آن توسط شرکت شورولت ساخته می‌شود و شامل مدل‌های دیزلی اکینوکس و کروز است.

علاوه‌بر‌این، شرکت جنرال‌موتورز همکاری نزدیکی با شرکت فورد در زمینه جعبه‌دنده‌های ۱۰ سرعته آغاز کرده است که در کامارو ZL1 و فورد پیکاپ F-150 در سال آینده به کار گرفته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات