Samsung SDS درصدد فروش کسب و کار اینترنت اشیا است

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارد که Samsung SDS درصدد فروش کسب‌وکار اینترنت اشیا خود به کمپانی ایرلندی Allegion است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ کمپانی کره‌ای Samsung SDS درصدد است بازوی فعال خود در حوزه‌ی اینترنت اشیا را به کمپانی ایرلندی Allegion که در زمینه‌ی توسعه‌ی سرویس‌ها و محصولات امنیتی فعالیت می‌کند، واگذار کند. شنیده‌ها نشان از این دارد که زیرمجموعه‌ی سامسونگ، کارمندان این بخش از کمپانی را در مورد واگذاری مطلع کرده‌ است. Allegion و Samsung SDS در طول ماه‌های اخیر برای انتقال کسب‌وکار تولید قفل‌ هوشمند به ایرلندی‌ها مذاکراتی داشتند، ولی در تغییر موضعی غیرمنتظره، الیجِن از  علاقه‌ی خود به تصاحب کل مجموعه‌ اینترنت اشیا خبر داد  و اعلام کرد مایل است بخش فعال در حوزه‌ی اینترنت اشیا Samsung SDS را مال خود کند. هر دو کمپانی در پی آن هستند که توافق خود را تا پایان سال جاری میلادی نهایی کنند.

این اولین تصاحب یک کمپانی کره‌ای توسط الیجن نیست. سال گذشته، الیجن Milre Systek، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قفل‌های هوشمند در کره جنوبی را تصاحب کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که Milre Systek به دلیل نبود متخصصان کارکشته با مشکلاتی در زمینه‌ی تولید روبرو است و همین موضوع الیجن را بر آن داشته است تا دو کمپانی کره‌ای را با یکدیگر ترکیب کند. تحلیل‌گران بازار، علاقه‌ی ‌Samsung SDS برای واگذاری بخش اینترنت اشیا را جالب توجه می‌دانند. سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان کمپانی مادر، بخش دیگری در اختیار دارد که در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعال است و از این‌رو به نظر می‌رسد مقامات بلندپایه در اختیار داشتن دو زیرمجموعه را بیهوده می‌پندارند و از واگذاری یکی از آن‌ها استقبال کرده‌‌اند.

سامسونگ در راستای اجرای استراتژی جدید خود، اقدام به فروش بخش تولید چاپگرهایش به اچ‌پی کرد. همچنین باید به اقدامات این کمپانی در راستای واگذاری بخش پی‌سی به لنوو اشاره کرد. سامسونگ در پی آن است تا فعالیت‌هایش را بیش از پیش متمرکز کند که یکی از دلایل آن، ضرر ۳ میلیارد دلاری به دلیل فراخوان گلکسی نوت ۷ است. البته نمی‌توان ضرر ۳ میلیارد دلاری را دلیل اصلی تغییرات در سامسونگ خواند، چراکه این کمپانی سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و به نظر نمی‌رسد ضرر ۳ میلیارد دلاری دلیل قانع‌کننده‌ای برای تغییرات باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات