اپلیکیشن Battery Monitor: آنالیز و مانیتورینگ باتری اندروید - زوم اپ

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Battery Monitor اپلیکیشنی برای اندروید است که وظیفه‌ی نظارت و مدیریت بر باتری را در گوشی‌های اندرویدی به عهده دارد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر گوشی‌های موبایل با سرعت سرسام‌آوری پیشرفت کرده‌اند؛ به‌طوری که سطح کیفی و امکانات گوشی‌های تولیدشده در زمان حاضر نسبت به دوران گوشی‌های مبتنی بر جاوا و نوکیا قابل مقایسه نیست. اما با وجود عرضه سخت‌افزار قدرتمند و صفحه‌‌های نمایش‌ بزرگ و چشم‌نواز، هنوز هم بخش باتری گوشی پیشرفت چندانی نکرده است و اکثریت کاربران گوشی‌های هوشمند، مجبور به شارژ کردن روزانه‌ی گوشی‌های خود هستند. اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارند که با هدف صرفه‌جویی در مصرف باتری طراحی شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام آن طور که باید قادر به انجام این وظیفه نبوده‌اند. اگر شما هم به کارکرد اپلیکیشن‌های مذکور امید چندانی ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن Battery Monitor استفاده کنید. این اپلیکیشن به‌جای دخالت در فعالیت‌های پردازنده و ...، تنها به مانیتورینگ عملکرد باتری می‌پردازد و با ارائه‌ی گزارشی دقیق از مشخصات باتری و نحوه‌ی مصرف آن، شما را در مدیریت هر چه بهتر باتری یاری خواهد کرد. Battery Monitor که به‌صورت رایگان منتشر شده است؛ دارای حجم ۲ مگابایت است و برای اجرا به اندروید ۲.۳ نیاز دارد.

اولین نکته‌ای که در اپلیکیشن Battery Monitor خودنمایی می‌کند، رابط کاربری جذاب و زیبای آن است؛ به‌طوری که می‌توان آن را یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید از لحاظ ظاهری دانست. تمامی المان‌ها در بخش‌های مناسبی قرار دارند و با نمودارهای رنگی موجود، همه چیز به‌ صورت کاملا گویا در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما در این برنامه می‌توانید مشخصات باتری مانند دما، ولتاژ، زمان باقی‌مانده تا اتمام شارژ و ... را مشاهده کنید. گزارش مصرف و همچنین تغییر دمای باتری به‌صورت یک نمودار برای شما ترسیم خواهد شد تا بتوانید زمان اوج مصرف را شناسایی کنید. بخش شخصی‌سازی ظاهر برنامه در حد قابل قبولی قرار دارد و می‌توانید از میان پوسته‌های رنگارنگ، هرکدام را که پسند کردید، برای برنامه انتخاب کنید. رنگ منو و گراف‌ها شامل این تغییرات خواهند شد و می‌توانید از میان رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و قرمز ، هرکدام را که مایل بودید به‌عنوان پوسته‌ی برنامه تنظیم کنید.

Battery Monitor بخشی از یک مجموعه‌ی کامل‌تر با عنوان Powerful System Monitor است که رایگان نیست و با چندین بخش مختلف مانند RAM Booster، CPU Monitor و ...، تمام این امکانات و ابزارها را به‌صورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر تمایلی به خرید این اپلیکیشن ندارید، می‌توانید به‌طور جداگانه از بخش Battery Monitor که به‌صورت اپلیکیشنی تحت همین عنوان منتشر شده است، استفاده کنید. توسط لینک‌های زیر می‌توانید این اپلیکیشن را به‌صورت رایگان دریافت کنید.

نکات مثبت

  • دارا بودن چندین پوسته‌ی رنگی
  • دارا بودن ویجت اختصاصی
  • گزارش دقیق از وضعیت فیزیکی باتری

نکات منفی

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات