بی ام و، دایملر و فولکس واگن برای آینده‌ی خودروهای الکتریکی متحد می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید خودروهای الکتریکی تابه‌حال کمترین سهم را از آینده داشته‌اند، ولی سه غول خودروسازی قصد دارند این وضعیت را تغییر دهند.
تبلیغات

در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خودروهای الکتریکی، قابلیت (یا می‌توان گفت نبود قابلیت) شارژ سریع آن‌ها است. دامنه‌ی خودروهای EV در حال افزایش است، در نتیجه باید روز به روز استفاده و سواری آن‌ها نیز بیشتر شود. به هر حال، اگر سوار چنین خودرویی شدید و لازم شد در میانه‌ی مسیر آن را شارژ کنید، باید حدود یک ساعت یا بیشتر وقت صرف کنید. به این دلیل که به‌طور میانگین، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا خودروهای الکتریکی در ایستگاه‌های شارژ سریع کاملا شارژ شوند (البته برخی ایستگاه‌ها سریع‌تر عمل می‌کنند برخی هم کند‌تر.)

خودروهای الکتریکی

به همین دلیل بیشتر ایستگاه‌های شارژ در مناطق تفریحی و استراحت بین‌راهی که دارای گزینه‌های تفریحی همچون فروشگاه و رستوران هستند، ساخته می‌شوند. بر این اساس کمپانی بی‌ام‌و در کنار دایملر و فولکس واگن با شرکت Tank & Rast که یکی از اپراتورهای خدمات ایستگاهی Autobahn آلمان است، همکاری می‌کنند تا با کمک یکدیگر ایستگاه‌های شارژ بیشتری در جاده‌ها بسازند.

تا پایان سال ۲۰۱۷، Tank & Rast قصد دارد ایستگاه‌های شارژ سریع را در حدود ۴۰۰ ایستگاه خدماتی تحت پوشش خود نصب کند. با توجه به گفته‌های National Electric Mobility، تا سال ۲۰۲۰ باید بیش از ۷۱۰۰ ایستگاه شارژ سریع ساخته شود. این کار تنها با کمک برندهایی امکان‌پذیر است که قصد دارند به طور چشمگیری تولید مدل‌های EV خود را افزایش دهند.

خودروهای الکتریکی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات