خودرو پروتوتایپ Roborace به صورت خودران در رقابت Silverstone شرکت خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
Roborace سری مسابقاتی است که در آن خودروهایی الکتریکی که هدایت آن‌ها توسط سیستم‌های خودران صورت می‌گیرد، به رقابت می‌پردازند. این خودرو قرار است تا در رقابت فرمول E، به صورت خودران به رقابت بپردازد.
تبلیغات

Roborace در حال پشت سر گذاشتن آزمایشات خود یکی پس از دیگری است. خودروی کاملا خودران DevBot قرار است تا در سری رقابت‌های FIA Formula E وارد میدان شود.

قبل از این رویداد نیز نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو در ماه آگوست کار خود را با آزمایشی در پیست Silverstone شروع کرد. در این آزمایش که تیم بلند پروازی کنترل خودرو را به دست داشتند، توانستند تا در آزمایش‌های صورت گرفته در این پیست بر حریفان خود غلبه کنند.

این سری قرار بود تا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شروع فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ از رقابت‌های Formula E که ماه گذشته در هنگ‌کنگ آغاز شد، شروع به کار کرد. هرچند به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در طی مراحل توسعه و آماده‌سازی، این اتفاق به تعویق افتاد. با وجود موانع و مشکلات موجود، برگزارکنندگان و مسئولین برای به واقعیت پیوستن این سری از مسابقات بسیار امیدوار هستند. هدف از برگزاری سری رقابت‌های خودرانی از این دست، کمک به آینده‌ی خودروهای خودرانی است که قرار است در خیابان‌ها تردد کنند.

در حالی که DevBot به نظر یک خودروی مسابقه‌ای پروتوتایپ است، اما نمونه‌ی تکمیل شده‌ی این خودرو از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برد که در آن اتاقک راننده به کلی حذف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات