کاهش آمار عرضه گوشی‌ ها در فصل چهارم 2016 به دلیل محدودیت عرضه پیکسل XL و آیفون 7 پلاس

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
محدود بودن موجودی گوشی‌های هوشمند پرچمدار با نمایشگر بزرگ در بازار آمریکا، فروش گوشی‌ها در سه ماهه‌ی چهارم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
تبلیغات

موسسه‌ی تحلیلی آماری Wave7 با انتشار گزارشی اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم که منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی است به دلیل محدودیت عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار با نمایشگر بزرگ نظیر پیکسل ایکس ال یا آیفون ۷ پلاس با کاهش همراه خواهد شد.

توقف تولید و عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ سامسونگ در فصل جاری باعث شد تا تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های خود از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی را کاهش دهند؛ همچنین باید به محدود بودن موجودی گوشی‌های هوشمند دیگری در این رده نظیر پیکسل ایکس ال و آیفون ۷ پلاس اشاره کرد. البته با وجود اینکه پیکسل ایکس ال گوگل را می‌توان در تمامی اپراتورهای مخابراتی آمریکایی استفاده کرد، اما حقوق خاص ورایزون در رابطه با عرضه‌ی پیکسل‌های گوگل بیش از پیش مزید بر کاهش تقاضا برای این گوشی هوشمند شده است.

Wave7 در گزارش خود این چنین اظهار نظر کرده است:

با گذشت یک ماه از سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی رقابت دائمی موجود در بازار گوشی‌های هوشمند با بمب خبری عرضه‌ی آیفون ۷ و فراخوانی و جمع آوری گلکسی نوت ۷ از بازار، در سکوت دنبال می‌شود. البته تبلیغات گوگل برای گوشی هوشمند پیکسل خود و ارائه‌ی پیشنهادات ویژه در ورایزون و تی‌‌موبایل را برای این گوشی هوشمند باید استثنا خواند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Wave7، اپراتور ورایزون در آمریکا به شدت در تلاش است تا سبد محصولات خود را از رقبا تفکیک کرده و محصولات ارزنده‌تری را در اختیار مشتریانش قرار دهد، حال آنکه کمبود موجودی پیکسل و پیکسل ایکس ال با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی، تاحدودی سیاست‌های ورایزون را با مشکل روبرو کرده است.

باید دید که عرضه‌ نشدن گلکسی نوت ۷ در کنار محدود بودن موجودی پیکسل ایکس ال و آیفون ۷ پلاس در بازار آمریکای شمالی تا چه اندازه‌ می‌تواند فروش در جمعه‌ی سیاه و تعطیلات منتهی به سال نوی میلادی را تحت تاثیر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات