احتمال تقلب آئودی در تست آلایندگی

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که آئودی نیز در تست آلایندگی خودروهای خود تقلب کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، به نظر می‌رسد که انجمن منابع هوایی کالیفرنیا (CARB)، خودروهای بیشتری را از گروه خودروسازی VW-Group را که در تست‌های آلایندگی‌ آن‌ها تقلب صورت گرفته، شناسایی کرده است. در گزارش‌هایی که وال‌استریت ژورنال و رویترز (از قول روزنامه‌ی آلمانی بیلد) منتشر کرده‌اند، مشخص شده است که رگولاتورها به چه طریقی نرم‌افزاری را که میزان گاز دی‌اکسید کربن خروجی از خودروهای آئودی را پنهان می‌کنند. ظاهرا، این موضوع به چهار ماه پیش بازمی‌گردد، اما فولکس‌واگن، آئودی یا انجمن منابع هوایی کالیفرنیا، هیچ‌کدام این خبر را منتشر نکرده بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که نرم‌افزار یاد شده با هدف شناسایی شرایط انجام تست (آرام، رانندگی مستقیم بر روی غلتک) و کاهش نسبت دنده، طراحی شده بود. با این حال در تست‌های CARB و در جریان آزمون، جهت چرخ‌ها تغییر داده شده است، و این عامل باعث غیر فعال شدن این نرم‌افزار شده است و بدین ترتیب گستردگی تقلب آئودی آشکار شده است. گفته می‌شود که آئودی استفاده از این نرم‌ازار را تا ماه مه ۲۰۱۶ (چند ماه پس از آنکه به فولکس‌واگن دستور داده شد تا خودروهای خود را فراخوانی کند)، متوقف نکرده است.

البته آئودی پیش از این رو در جریان رسوایی کمپانی مادر خود، متهم شده بود، اما این اتهام تنها به چند مدل محدود، مربوط می‌شد. اما این بار چنانچه اتهام وارده حقیقت داشته باشد، این کمپانی آلمانی با مشکلات شدید‌تر و جدی‌تری دست به گریبان خواهد بود. در حال حاضر فولکس‌واگن و CARB در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند، اما احتمالا این جریان ادامه‌دار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات