دفتر سری اپل در کمبریج گفتار سیری را طبیعی تر می‌کند

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل دفتری سری در کمبریج دارد که کارکنان آن روی بهبود هر چه بیشتر سیری، دستیار صوتی هوشمند اپل کار می‌کنند.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی است که با گشتی در کمبریج می‌توان زمزمه‌هایی از وجود دفتر اپل شنید، بطوریکه افرادی که سررشته‌ای از دنیای فناوری ندارند نیز به این موضوع واقف هستند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع نزدیک به کارکنان اپل در این دفتر سری، یکی از اصلی‌ترین اهدافی که کارکنان اپل در پی تحقق آن هستند، طبیعی‌تر کردن هر چه بیشتر گفتار در دستیار صوتی هوشمند اپل است.

هرچند شماری از کارکنان دانشگاه کمبریج از همسایگی با دفتر اپل خبر می‌دهند، اما نمی‌توان ساختمان این دفتر را در نقشه‌ی اپل و نقشه‌ی گوگل مشاهده کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که در این دفتر کمتر از ۳۰ نفر مشغول به کار هستند که بخش بزرگی از این افراد جزو کارمندان پیشین استارتاپ VocalIQ هستند که اپل در سال ۲۰۱۵ آن را تصاحب کرد. استارتاپ VocalIQ یک کمپانی نوپا در زمینه‌ی شناسایی صدا بود که تاسیس آن ریشه در دانشگاه کمبریج داشته و اپل در سال ۲۰۱۵ این کمپانی را با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. منابع نزدیک عنوان کرده‌اند که ظرفیت دفتر اپل بالا بوده و می‌تواند پذیرای کارکنان بیشتری باشد.

در مورد اینکه چرا اپل همسایگی با دانشگاه کمبریج را برای دفتر خود برگزیده، منابع، محدود بودن مکان‌های تجاری در این شهر را اجباری برای اپل به منظور انتخاب محل مورد نظر خوانده‌اند. همچنین یکی دیگر از دلایل از نظر افراد محلی آشنا به موضوع، نزدیک بودن به ایستگاه راه‌اّهن است که رفت و آمد کارمندان ساکن در لندن را بیش از پیش ساده‌ می‌کند.

اپل دفتری را در لندن دارد که بیش از ۱٫۴۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. این کمپانی در نظر دارد تا دفتر لندن خود را به محل پیشین نیروگاه بترسا منقل کند. همچنین باید به دفتر دیگر اپل در ایرلند اشاره کرد که بیش از ۵٫۰۰۰ نفر را در خود جای داده است.

دستیار صوتی هوشمند را باید حوزه‌ای خواند که اپل در آن رقابت سنگینی را با کمپانی‌هایی نظیر آمازون، مایکروسافت و گوگل دارد. با وجود اینکه اپل متخصصان نام آشنا و بزرگی را در حوزه‌ی هوش مصنوعی به استخدام خود درآورده، اما تحلیلگران این حوزه معتقدند که اپل در مورد هوش مصنوعی عقب‌تر از رقبا است.

استارتاپ VocalIQ نرم افزاری را توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان تعامل صوتی طبیعی‌تری را بین انسان و رایانه انجام داد، حال آنکه چنین قابلیتی تاکنون در سیری اپل رویت نشده است. متخصصان حوزه‌ی هوش مصنوعی معتقدند که اپل این سیستم را در سیری به کار نبرده، اما عنوان کرده‌اند که پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار برای استارتاپ VocalIQ بنابه دلیلی است. براساس اطلاعات ارائه شده سیستم توسعه یافته توسط VocalIQ به اندازه‌ای قدرتمند است که اپل پیش از پایان یافتن توسعه و عرضه‌ی اپلیکیشن این کمپانی اقدام به تصاحب آن کرده است. سرمایه‌گذاران در استارتاپ VocalIQ پیش از آنکه اپل به سراغ آن برود، معتقدند که سیستم توسعه یافته توسط این کمپانی بسیار قدرتمندتر از دستیارهای صوتی است که رقبایی چون آمازون، مایکروسافت و گوگل توسعه داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات