وزیر ارتباطات: آزادسازی پهنای باند خارجی در گرو تصمیم مجلس و شورای امنیت ملی

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آزاد بودن پهنای باند داخل اشاره کرد و آزادسازی پهنای باند خارجی را در گرو تصمیم مجلس و شورای امنیت ملی دانست.
تبلیغات

محمود واعظی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری صبح امروز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره طرح مجلس برای آزادسازی پهنای باند اعلام کرد: «مسئله‌ی پهنای باند تا کنون براساس ابلاغی که از گذشته بوده انجام می‌شود و بر مبنای آن پهنای باند تولیدی داخل آزاد است. اما پهنای باندی که از خارج وارد می شود باید مراحل مختلفی را بگذراند؛ زیرا در زمینه‌ی آزادسازی آن باید مسائل نظارتی و امنیتی حل شود. به همین خاطر هم اکنون رویه همان رویه سابق است.»

واعظی افزود:«اگر در این زمینه بخواهد تغییراتی ایجاد شود مجلس و شورای امنیت ملی باید کارهایش را پیگیری کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه توافق اپراتور چند ملیتی MTN با ایرانیان نت به کجا رسید؟، پاسخ داد: «قرارداد آنها هنوز قطعی نشده است و باید منتظر ماند تا به نتیجه نهایی برسد. ایرانیان نت و ام تی ان هر کدام برای توافق دارای دو خواسته جداگانه هستند اما خواسته هیچکدام تامین نشده است. این دو شرکت تاکنون روی فروش ۴۹ درصد سهام به MTN توافق رسیده اند اما تا کنون بیش از ۵۰ درصد سهام ایرانیان نت در اختیار طرف ایرانی است.»

او در پاسخ به این سوال که در دولت دهم چه اندازه جریمه برای تخلفات اپراتورها در نظر گرفته شده؟ گفت: «جرائم متعدد بوده و در پروانه هر سه اپراتور ذکر شده است که متناسب با تخلفات چگونه با آنها برخورد خواهد شد. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند تا حقی از مشترکان ضایع نشود.»

محمود واعظی در مورد فروش غیراقساطی تلفن ثابت توسط مخابرات بیان کرد: «درباره‌ی تعرفه‌ی تلفن ثابت مصوبه ابلاغ شده بر این نکته تاکید دارد که مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ابتدای کار از مشترک دریافت شده و مابقی مبلغ یعنی ۱۰۰ هزار تومان دوم در ۳۶ قسط دریافت شود. البته ظاهرا با توافق برخی مشترکان این اتفاق نیز رخ داده که مخابرات به جای ۱۰۰ هزار تومان، مبلغ ۸۰ هزار تومان را به طور یکباره از مشترکان علاقه‌مند دریافت کرده و بدین شکل خط را واگذار می‌کند. البته در هر صورت شرکت مخابرات این اجازه را ندارد که بدون رضایت مشترک چنین اقدامی انجام دهد و اگر قرار بر الزام مشترک به پرداخت یکباره هزینه خرید خط تلفن باشد ما قطعاً با این موضوع برخورد خواهیم کرد.»

وزیر ارتباطات به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود وعده‌های داده شده مردم هنوز طعم ارزانی اینترنت را نچشیده‌اند، پاسخ داد: «مردم چندین بار این طعم را چشیده‌اند و طی سال‌های گذشته ما یکبار حدود یک‌سال و نیم قبل با کاهش ۲۰ درصدی، قیمت هر گیگابات از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۳۶۰۰ تومان رساندیم. و امسال نیز این تعرفه را به ۳۰۰۰ تومان رساندیم. از سویی نیز هزینه هر گیگابایت ترافیک داخلی نیز به ۱۵۰۰ تومان رسیده‌است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات