آی مسیج در صورت ارائه برای اندروید از پیامک پشتیبانی نخواهد کرد

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که اپل قصد دارد اپلیکیشن آی‌مسیج را برای سیستم‌عامل اندروید نیز عرضه کند.
تبلیغات

در حالی که شایعه‌ شده اپل درصدد ارائه‌ی نسخه‌ای از اپلیکیشن آی‌مسیج برای اندروید است، جاستین اوبرتی نایب رییس پروژه‌ی گوگل الو در توییتر اعلام کرد که احتمال این رویداد بسیار کم است، چرا که آی‌مسیج بخشی از انحصار ios است. او همچنین اعلام کرد که آی‌مسیج حتی اگر به اندروید هم بیاید، از پیامک پشتیبانی نخواهد کرد.

پاسخ اوبرتی واکنش‌هایی را علیه اپلیکیشن Google Allo برانگیخته است. الو آخرین اپلیکیشن ارتباطی گوگل است که به صورت بتا عرضه شده و فعلا فاقد بسیاری از ویژگی‌های دلخواه و مورد نیاز کاربران همچون به اشتراک گذاری فایل، ادغام با اپلیکیشن Duo و از همه مهم‌تر امکان ارسال پیامک است.

ماه گذشته شایعه شد که اپل تصمیم گرفته آی‌مسیج را برای اندروید نیز ارائه کند. گفته می‌شد که حتی طرح‌های اولیه‌ی چنین پروژه‌ای نیز به صورت داخلی ریخته شده است. ادعا می‌شد که نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن قرار است دارای ایده‌های طراحی ios مانند باشد تا طراحی متریال اپلیکیشن پیام‌رسانی اندروید را تکمیل کند. واژه‌ی طرح اولیه بدین معناست که هنوز هیچ چیز الزامی و قطعی در این مورد وجود ندارد.

انتشار این اخبار موجب ایجاد جنب و جوشی در دنیای گوشی‌های هوشمند شد و البته انتقادهای بی‌شماری نیز به اپلیکیشن الو شد که به تازگی یک بروز‌رسانی جزیی و نه‌چندان مهم را در یافت کرده بود. این بروزرسانی تنها ویژگی تقسیم صفحه‌نمایش به دو بخش و ارسال پاسخ سریع را به الو افزوده بود. توییت اوبرتی را در زیر مشاهده می‌کنید.

توییت اوبرتی

همان‌طور که ملاحظه کردید، او گفته است: «من تضمین می‌دهم که آی‌مسیج اگر به اندروید بیاید، از پیامک پشتیبانی نخواهد کرد».

اگر آی‌مسیج به اندروید بیاید، حتی در صورتی که از پیامک هم پشتیبانی نکند، باز هم به لطف تعداد بسیار زیاد کاربرانش در ios و دارا بودن ویژگی‌های بسیار خود، به راحتی گوگل الو را پشت سر گذاشته و به سرعت تبدیل به یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی اندروید خواهد شد. الو به دلیل پشتیبانی نکردنش از پیامک، بسیار مورد سرزنش قرار گرفته است. این برنامه می‌توانست تبدیل به همان اپلیکیشن پیام‌رسان جامع اندرویدی شود که کاربران مدت‌ها است به دنبالش هستند. البته این اپ باز هم یک ضعف دارد و آن‌هم نصب نبودن این برنامه به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های اندرویدی است. البته در این صورت شانس موفقیت این اپلیکیشن بیشتر می‌شد.

آی‌مسیج در اندروید

حال بیایید به مزیت‌های پشتیبانی از پیامک بپردازیم. ظاهرا تمامی کاربران آیفون به یکدیگر پیامک نمی‌فرستند، بلکه بسیاری از آن‌ها از طریق اینترنت پیام رد و بدل می‌کنند. زمانی که یک پیام‌رسان سریع از پیامک پشتیبانی نکند، بزرگترین عیب آن احتمالا این است که در موقعیت‌هایی که اتصال قابل اعتماد داده برقرار نیست، نمی‌تواند برای تبدیل پیام‌ها به پیامک‌های متنی به بازخوردهای پیامکی تکیه کند و این ضعف ما را دوباره به نقطه‌ی اول باز می‌گرداند. بنابراین اگر آی‌مسیج برای اندروید نیز ارائه شود، پشتیبانی نکردن آن از پیامک، مشکل چندان مهمی برای اپل محسوب نمی‌شود. در واقع این برای اپل بدان معناست که کاربران پلتفرم رقیب، نمی‌توانند به صورت کامل از امکانات یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های ios بهره ببرند. در حالی که ارائه‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان سریعی که بتواند شهرت به‌سزایی در پلتفرم رقیب به دست آورد و با استفاده از وای‌فای یا داده‌ی تلفن همراه کار کند می‌تواند برای اپل بسیار ثمربخش باشد.

هنوز برنامه‌های کنونی گوگل برای الو مشخص نیست و از آن‌جا که آخرین بروز‌رسانی ارائه شده برای این اپلیکیشن نشان می‌دهد که احتمالا به زودی پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی غنی‌تری نیز به اندروید اضافه خواهد شد که خود موجب به حاشیه رفتن اپلیکیشن الو می‌شود. البته فراموش نکنید که از طرفی دیگر سرویس خسته کننده‌ای همچون هنگ‌اوتس که از پیامک پشتیبانی می‌کند، آرام آرام به نفع گوگل الو کنار می‌رود.

نظر شما در مورد آمدن آی‌مسیج به اندروید چیست؟ آیا از این اقدام احتمالی اپل خرسند هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات