گوگل با تغییراتی در مرورگر کروم استفاده از HTTPS را افزایش می‌دهد

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل با اعمال تغییراتی در مرورگر کروم، سعی دارد تا میزان استفاده از پروتکل امن HTTPS را در وب‌سایت‌ها افزایش دهد.
تبلیغات

هنگامی که صحبت در مورد تکنولوژی درگاه‌های تحت وب باشد، پروتکل HTTPS نسبت به پروتکل HTTP از نظر امنیتی در جایگاهی بسیار بالاتر قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که از این پروتکل به صورت گسترده مورد استفاده واقع نشده و اخیرا شاهد هستیم که HTTPS نسبت به قبل بیشتر مورد توجه گرفته است. گوگل به تازگی بروزرسانی‌هایی را در مرورگر کروم خود اعمال کرده که باعث می‌شود دارندگان وب‌سایت‌هایی که از HTTPS استفاده نمی‌کنند، نسبت به به استفاده از این پروتکل امن، بیشتر تشویق شوند. غول جستجوگرهای اینترنتی همچنین با دارندگان وب‌سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا همکاری می‌کند تا عملیات تغییر پروتکل وب‌سایت‌ آن‌ها به HTTPS با روشی آسان‌تر قابل انجام باشد. گوگل در پستی در وبلاگ رسمی خود به این نکته اشاره کرده که در حال حاضر، بیش از نیمی از ترافیک تولید شده توسط کاربران مرورگر کروم، با HTTPS امن شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

همچنان که محبوبیت HTTPS در حال افزایش بوده و این پروتکل روز به روز بیشتر در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوگل نیز قول داده که برای استفاده از این پروتکل به وب‌مسترها کمک می‌کند و علاوه بر این یکسری قابلیت‌ها و امکانات را فقط در اختیار وب‌سایت‌هایی قرار می‌دهد که از HTTPS استفاده می‌کنند. در واقع نمی‌توان در وب‌سایت‌هایی که از HTTPS بهره نمی‌برند از این ویژگی‌ها بهره برد. از جمله برخی قابلیت‌های یاد شده می‌توان به نوتیفیکیشن‌ها، موقعیت‌یابی با HTML 5 و پر کردن خودکار اطلاعات کارت‌های اعتباری اشاره کرد. گوگل همچنین منابعی را در اختیار مدیران سایت‌ها قرار داده تا اطمینان حاصل کنند که مواردی از جمله رتبه‌ی جستجو و اطلاعات SEO وب‌سایت آن‌ها با استفاده از HTTPS تغییر نخواهد کرد.

برای اینکه انتقال به پروتکل HTTPS آسان‌تر انجام شود، گوگل همچنین تمامی محتوای تبلیغاتی خود را برای استفاده در این پروتکل بهینه کرده است. تمام آگهی‌های تبلیغاتی که تحت برنامه‌های گوگل از جمله AdWords و AdSense به نمایش درمی‌آیند، با پروتکل HTTPS امن شده و همین امر به وب‌مسترها اجازه می‌دهد از این پتلفرم‌های تبلیغاتی براحتی در وب سایت‌هایی که از HTTPS بهره می‌برند استفاده کرد و نیازی به انجام هیچ کار اضافه‌ای وجود ندارد. پلتفرم‌های تبلیغاتی همکار گوگل از جمله دابل‌کلیک نیز در حال حاضر تبلیغاتی را ارائه می‌دهند که با HTTPS سازگاری دارند. البته این پلتفرم‌ها همچنان تبلیغات سازگار با HTTP را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از آنجا که گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پلتفرم‌های تبلیغاتی تحت وب، اقدام به استفاده از HTTPS کرده، می‌توان انتظار داشت که سایر شرکت‌های تبلیغاتی وب نیز به زودی نسبت به سازگار کردن محتوای آگهی‌های خود با این پروتکل امن اقدام کنند. می‌توان گفت هم اکنون شرایط مختلفی توسط شرکت‌ها ایجاد شده تا استفاده از پروتکل مورد بحث بیشتر و بیشتر شود و کمپانی گوگل نیز در این راه باقی می‌ماند تا روزی فرا برسید که تمام ترافیک وب از پروتکل امن HTTPS استفاده کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات