اپل صدای بوت شدن macOS را از لپ‌تاپ‌های جدید خود حذف کرد

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل صدای بوت شدن سیستم عامل مک را از مدل‌های جدید MacBook Pro حذف کرده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد اپل علاوه بر حذف پورت‌های USB3 از مدل‌های جدید مک بوک پروهای جدید بخش دیگری را نیز از این سری لپ‌ تاپ‌ها گرفته است و آن صدای بوت شدن مک (صدایی مانند سنج) است.

این صدا که به آکورد نت فا (F-Chord) شبیه است پیش از این برای نشان دادن بوت سیستم عامل از آن در مدل‌های قبلی مک بوک استفاده می‌شد و حال دیگر جایی در مدل‌های جدید ندارد. شاید دلیل این رویداد را بتوان به روشن شدن خودکار این مدل از مک بوک‌ها در هنگام باز شدن درب آن نسبت داد.

با اینکه دکمه‌ی خاموش و روشن کردن در مک بوک پرو‌های جدید (هر سه مدل) همچنان پا برجا است اما با وجود این قابلیت نیازی به استفاده از کلید On و Off نخواهید داشت.

این حذف صدا به این معنا است که در هنگام باز کردن درب مک بوک و روشن شدن آن در مکان‌های عمومی یا در حین یک جلسه‌ی کاری، نویز و صوتی ناخواسته ایجاد نمی‌شود.

بر اساس گفته‌های اپل این روشن شدن خودکار (در زمانی که لپ تاپ خاموش باشد و نه در حالت Sleep) در هنگام باز کردن درب لپ تاپ، اتصال شارژر چه در حالتی که درب لپ‌ تاپ باز باشد و یا بسته روی خواهد داد.

سایت Pingie که این موضوع را از فایل‌های Change Note اپل استخراج کرده است اضافه می‌کند با افزوده شدن این سری از مدل‌های مک بوک، Startup Sound از تمامی محصولات جدید اپل همچون آیفون، آیپد و اپل واچ حذف شده است.

بر اساس آپدیتی که این سایت منتشر کرده می‌توان این صدا را با تایپ یک دستور در بخش ترمینال مک دوباره بازگرداند.

صدای تولید شده‌ی کوتاهی که در هنگام بوت شدن سیستم عامل مک ایجاد می‌شود نشان از انجام یک بررسی سریع سخت افزاری است که با شنیدن آن متوجه می‌شوید مک بوک شما مشکل نرم‌افزاری یا سخت افزاری بنیادی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات