چگونه استون مارتین AM-RB 001 می تواند رقیب سرسختی برای ابرخودروها باشد؟

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روند توسعه ابرخودروها ادامه داشته و شرکت‌های بزرگ نیز برای نسل بعدی، مدل‌های قابل توجهی برنامه ریزی کردند. یکی از این کمپانی‌ها، استون مارتین بریتانیایی است.
تبلیغات

شرکت استون مارتین اخیرا نمونه اولیه ابرخودرو  AM-RB 001 را معرفی کرد اما اعلام شد تا چند سال آینده خبری از عرضه آن نخواهد بود. در حال حاضر اتومبیل هایی چون هوندا NSX، آئودی R8 و چندی دیگر با قدرت موتور ۵۰۰ اسب بخاری می توانند از رقبای این خودرو به شمار روند. 

کمپانی مک لارن قصد داشته  650S را با معرفی مدل جدیدتر و قدرتمندتر 675LT ارتقا دهد. فراری نیز در سویی دیگر به تولید 488 GTB می پردازد که سوپراسپرتی موتور وسط به شمار می‌رود. لامبورگینی هوریکین نیز از دیگر رقبای لیست سوپراتومبیل‌ها بوده و به طور کلی شاهد برندهای متعددی از این دست خودرو هستیم.

اتومبیل های مورد بحث فراری و هوریکین هر دو دارای قدرت موتور ۶۰۰ اسب بخاری هستند و یک مدل پرتوان به شمار می روند. البته از پرچمداران سوپراسپرت‌ها باید به لامبورگینی اونتادور و فراری  F12 با موتور ۱۲ سیلندر اشاره داشت. مدل‌هایی که توانستند نظر همگان را به خود جلب کرده و خودروهایی خاص باشند.

ابرخودروهایی چون استون مارتین ولکان، مک لارن P1، لافراری و پورشه 918 اسپایدر توانی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ اسب بخاری دارند. اما بزودی رقیب سرسخت این خودروها از راه می‌رسد و آن استون مارتین AM-RB 001 است. خودرویی با توان ۱۰۰۰ اسب بخاری که شباهتی به خودروهای فرمول 1 مرسدس AMG داشته و عملکرد بالایی از خود نشان خواهد داد.

در طی سال‌های گذشته خودروها قدرت بسیاری از خود نشان نمی‌دادند، از این رو افراد آنها را به عنوان خودروی سریعی محسوب نمی‌کردند. حداکثر سرعت خودروهای ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته به ۱۰۰ تا۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید که عدد بزرگی نیست..

امروزه خودروها سرعت بیشتری پیدا کردند که در گذشته یک رویا بود. همچنین هر فردی از تلفن‌هوشمند دوربین‌داری برخوردار است و می‌تواند عملکرد سرعتی یک خودرو را به ثبت برساند. بنابراین نتیجه‌گیری در مورد عملکرد یک خودرو می‌تواند از چنین ویدئوهایی بخصوص در یوتیوب بدست آید.

در مجموع شرکت‌ها قصد داشته‌اند تا خودروهای سرعتی را روانه بازار کنند تا علاوه بر جلب توجه، از رقبا نیز پیشی گیرند و به یک برند مطرح بدل شوند. زیرا دیگر عصر گذشته نیست که سرعت برای افراد اهمیتی نداشته و دانش کافی در این زمینه وجود نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا استون مارتین AM-RB 001 افسانه ای به ابرخودرو موفق تبدیل خواهد شد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات