نمایشگر میت 9 هواوی به فناوری FingerSense مجهز است

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میت ۹ و میت ۹ پورشه دیزاین هواوی که شب گذشته رونمایی شد از وجود فناوری FingerSense در نمایشگر بهره می‌برد.
تبلیغات

هواوی طی مراسمی که شب ۱۳ آبان ماه برگزار کرد، نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار خود را در دو نسخه با نام میت ۹ و میت ۹ پورشه دیزاین رونمایی کرد. هواوی در نسل جدید گوشی‌هوشمند پرچمدار خود از فناوری‌های متعددی بهره گرفته که از جمله‌ی مهم‌ترین این فناوری‌ها می‌توان به FingerSense به کار رفته در نمایشگر لمسی آن اشاره کرد.

با وجود اینکه نمایشگر لمسی بیش از یک دهه‌ است که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در سال‌های گذشته تولیدکنندگان برای بهبود تجربه‌ی کاربری این ماژول که اصلی‌ترین دریچه‌ی تعامل با گوشی است، فناوری‌های مورد استفاده در آن را بهبود داده‌اند. برای مثال می‌توان به تاچ سه بعدی در آیفون‌های اپل و همچنین فناوری مشابهی در پیکسل‌های گوگل اشاره کرده که با تنظیم فشار وارده می‌توان دستورات متفاوتی را صادر کرد. FingerSense نیز در حالت کلی چنین ایده‌ای را پرورش داده و روش پیاده‌سازی آن کمی متفاوت از رقبا است. در نمایشگر مجهز به فناوری FingerSense گوشی‌هوشمند نوع تماس با نمایشگر با درک می‌کند. به بیان بهتر در فناوری FingerSense علاوه بر شناسایی میزان فشار وارد شده، گوشی قادر است نوع تماس ایجاد شده را نیز شناسایی کند. میت ۹ قادر است تا ضربه زدن روی نمایشگر، لمس، تماس با انگشت شست و تماس ناخن را از همدیگر تشخیص دهد.

با استفاده از این فناوری، هواوی موفق شده تا قابلیت‌های متعددی را به گوشی هوشمند خود اضافه کند. برای مثال با دو بار ضربه زدن روی نمایشگر امکان ثبت اسکرین شات وجود دارد. با استفاده از FingerSense گوشی‌هوشمند می‌‌تواند تماس قلم با نمایشگر را از تماس انگشت تشخیص دهد و همین موضوع می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را پیش روی تولیدکنندگان برای اضافه کردن امکانات قرار دهد.

نظر شما در مورد میت ۹ و میت ۹ پورشه دیزاین که از این فناوری استفاده می‌کنند، چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات