مایکروسافت حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را کاهش خواهد داد

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را با استفاده از متدی جدید تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت سال‌های زیادی است که وعده‌ی کمتر شدن حجم آپدیت‌ها را به مشتریان خود می‌دهد. هرچند این شرکت به تازگی روش جدیدی به نام «Unified Update Platform» را معرفی کرده است که تفاوتی چشمگیر را رقم خواهد زد. یکی از مدیران پروژه‌ی ویندوز،‌ بیل کاراگونیس، در این باره توضیح می‌دهد: «یکی از مهم‌ترین مزایای UUP کاهش چشمگیر حجم دانلودها در رایانه‌های شخصی است. مایکروسافت از تکنولوژی‌های مختلف استفاده کرده است که سیستمی کاملا متفاوت را برای دانلود بروزرسانی‌ها بر روی رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند ایجاد کند.»

مایکروسافت از این به بعد تنها فایل‌هایی را به رایانه‌ی شما ارائه می‌کند که از آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ تغییر کرده‌اند. این تغییرات با به‌روزرسانی ویندوز که مارچ آینده و مختص توسعه‌دهندگان منتشر خواهد شد ارائه می‌شود. با این وجود اینسایدرها می‌توانند همین امروز این تکنولوژی را با آخرین به‌روزرسانی بیلد ویندوز بر روی تلفن‌های همراه آزمایش کنند و اواخر امسال نیز این امکان برای عموم کاربران رایانه‌های شخصی و هولولنز منشر خواهد شد. هرچند دستگاه‌های ایکس‌باکس که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند (به دلیل تفاوت در نحوه‌ی به روزرسانی) به UUP و امکان دانلود کم‌حجم دسترسی نخواهند داشت.

این متد تفاوت اصلی خود را در به‌روزرسانی‌های گسترده‌تر نشان می‌دهد. به این ترتیب در هر دانلود حدودا ۳۵ درصد از حجم فایل‌ها کاسته خواهد شد. این کاهش برای کاربرانی که از اینترنت حجمی یا با سرعت‌های پایین استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهد بود و به مایکروسافت کمک خواهد کرد که تغییرات خود را سریع‌تر بر روی سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اعمال کند.

شرکت مایکروسافت تا همینجا نیز بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ را آپدیت کرده است و به شکل ماهانه بیلدهای جدید خود را در پلتفرمِ ویندوز اینسایدر منتشر می‌کند. این تغییر جدید می‌تواند تفاوت بزرگی برای این شرکت باشد؛ و روند آینده‌ی ویندوز را دستخوش تغییر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات