ربات‌های پوشیدنی از لباس شما بالا می‌روند

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پژوهشگران دانشگاه MIT ربات‌هایی را معرفی کرده‌اند که با خزیدن بر روی لباس شما به فعالیت می‌پردازند.
تبلیغات

به تازگی پژوهشگران دانشگاه MIT و استنفورد از ربات‌های پرسه‌زن خود رونمایی کرده‌اند. این ربات‌های بسیار کوچک روی لباس افراد بالا و پایین می‌روند.

این ربات‌ها، با ابعاد سانتی‌متری، با نگه داشتن پارچه بین چرخ‌های خود از آن آویزان می‌شوند. چرخ‌ها به طور فیزیکی به هم متصل نیستند، بلکه به سادگی توسط نیروی مغناطیسی به هم می‌چسبند. هر سیستم، دارای یک باتری، میکروکنترلر و یک واحد ارتباطی وایرلس است و مکان و حرکت ربات‌های ریز را ردیابی می‌کند. سیستم، یک واحد اندازه گیری اینرسی (IMU)، مجهز به ژیروسکوپ و شتاب‌سنج نیز دارد. ربات با استفاده از IMU و شمارش دوران‌های چرخ می‌تواند مکان خود را ردیابی کرده و جهت‌یابی مستقل و محدود شده‌ای روی بدن کسی که لباس را پوشیده، داشته باشد.

در آزمایش‌های صورت گرفته، یک عدد باتری برای ۴۵ دقیقه پیمایش مداوم ربات کافی بود. با توسعه بیشتر این فناوری، کاربردهای پیشنهادی برای آن شامل تعامل بین لباس، جواهرات، سیستم‌های بازخورد لمسی و واحدهای نمایشی متغیر مانند برچسب نام، خواهد بود.

این ربات‌ها اخیرا در سمپوزیوم فناوری و نرم‌افزارهای رابط کاربری شرح داده شدند. به نظر شما چه کاربردهایی می‌توان برای این دست ربات‌ها متصور شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات