هر آنچه از گوشی نوکیا D1C می‌دانیم

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بازگشت نوکیا به بازار موبایل، خبر جذاب و مسرت‌بخشی است. اما فاش‌شدن مشخصات گوشی‌های آتی این غول فنلاندی بر جذابیت موضوع می‌افزاید.
تبلیغات

نوکیا زمانی حکمران بلامنازع دنیای گوشی‌های هوشمند بود؛ اما برخی تصمیمات اشتباه نظیر پافشاری بی‌دلیل روی سیمبین و ویندوزفون و عدم استفاده از اندروید در کنار فروش بخش موبایل به مایکروسافت، باعث شد خیلی زود دوران افول این برند آغاز شود. اما چند وقتی است با نزدیک‌شدن به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، خبر خوشحال‌کننده‌ی بازگشت نوکیا به دنیای گوشی‌های هوشمند شنیده می‌شود و بازگشت این غول فنلاندی تقریبا قطعی شده است.

بی‌شک نوکیا برنامه‌های بلندپروازانه‌ی برای بازگشت قدرتمند به بازار دارد. یکی از گوشی‌های این کمپانی که با نام D1C شناخته می‌شود، قرار است در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ در بارسلون اسپانیا رونمایی شود. در ادامه همراه زومیت باشید تا به بررسی تمامی اخبار و شایعات پیرامون این گوشی هوشمند بپردازیم.

طراحی نوکیا D1C

با اینکه هنوز نمی‌توان با استفاده از تصاویر منتشرشده نسبت به طراحی دقیق گوشی بعدی نوکیا نظر داد، ولی این طور به نظر می‌رسد که D1C اندازه‌ی معقولی دارد. گفته می‌شود این گوشی یک محصول ۵.۲ تا ۵.۵ اینچی است. گرچه در خبرهای اخیر اعلام شده بود D1C در دو نسخه‌ی ۵ و ۵.۵ اینچی معرفی خواهد شد. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، تمامی کلیدهای فیزیکی در یک طرف گوشی قرار گرفته‌اند و در طرف دیگر تنها می‌توان شیار سیم‌کارت و احتمالا شیار کارت حافظه‌ی خارجی را مشاهده کرد. در قسمت بالا، جک صوتی و در قسمت زیر، پورت یو‌اس‌بی نوع سی دیده می‌شود.

در پشت گوشی می‌توان لوگوی نوکیا را در قسمت وسط پنل مشاهده کرد. دو حفره در قسمت بالای لوگو قرار دارد که احتمال می‌دهیم حفره‌ی پایین مشابه آنچه در گوشی‌های آنر هواوی دیده‌ایم، مربوط به حسگر اثر انگشت باشد. البته در تصویر دیگر به نظر می‌رسد یکی از این حفره‌ها مربوط به لنز دوربین و دیگری فلاش کنار آن است.

کلید فیزیکی هوم

در قسمت جلوی D1C می‌توان لوگوی نوکیا را دید که در گوشه‌ی بالای دستگاه حک شده است. در قسمت پایین سه کلید لمسی دیده می‌شود که کلیدهای مرسوم اندروید است. اما در یکی از تصاویر، کلید هوم در وسط قرار گرفته است که احتمال می‌رود نسخه‌ی دیگری از این گوشی باشد.

قرار است گوشی نوکیا D1C در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی عرضه شود. سبک طراحی کلی این گوشی تفاوت زیادی با محصولات لومیا ندارد.

مشخصات فنی نوکیا D1C

براساس شایعاتی که تا امروز منتشر شده است، گوشی D1C نوکیا به یک نمایشگر امولد با رزولوشن QHD، مجهز خواهد شد. این گوشی از یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. البته احتمال دارد با توجه به زمان معرفی گوشی جدید نوکیا، شاهد بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ باشیم.

شایعه‌ی دیگری حاکی از آن است که گوشی نوکیا یک محصول میان‌رده یا پایین‌رده است. براین اساس، D1C به یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۰، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ و ۳ گیگابایت رم مجهز خواهد شد. نوکیا برای این گوشی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد این گوشی احتمالا نسخه‌ی ۵ اینچی D1C نوکیا خواهد بود.

نوکیا قصد دارد اندروید ۷ نوقا را برای گوشی D1C در نظر بگیرد.

زمان معرفی

بر اساس گزارش وب‌سایت فون‌آرنا؛ گوشی نوکیا D1C که توسط کمپانی فنلاندی HMD Global تولید می‌شود، ماه فوریه در جریان MWC 2017 معرفی خواهد شد.

با گذشت زمان همه‌چیز مشخص می‌شود و نقطه‌ی تاریکی باقی نخواهد ماند. اما سؤال اصلی اینجا است که آیا D1C می‌تواند گام اول نوکیا برای بازگشت به دوران افسانه‌ای خود در بازاری باشد که به مرز اشباع رسیده است؟ شما چه انتظاری از گوشی جدید نوکیا دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات