تحلیلگران می‌گویند: گوشی بولت محصولی نیست که اچ تی سی اکنون به آن نیاز دارد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس نتایج اعلام‌شده از تحلیل‌های جدید، گوشی اچ‌تی‌سی بولت محصولی نیست که وضعیت کنونی کمپانی اچ‌تی‌سی را تغییر دهد.
تبلیغات

در سال جاری، کمپانی اچ‌تی‌سی محصولات جذابی به بازار عرضه کرده است و گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت، یکی از جدیدترین دستگاه‌های تولیدی این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند اوایل ماه جاری معرفی شد و اچ‌تی‌سی با همکاری اپراتور اسپرینت آن را به فروش می‌رساند. حال HTC Bolt به‌صورت انحصاری توسط اپراتور یادشده و در آمریکا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ اما اچ‌تی‌سی مدل بین‌المللی این گوشی هوشمند را نیز تولید کرده است که البته نام متفاوتی را یدک می‌کشد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ نام مدل بین‌المللی گوشی مورد بحث، اچ‌تی‌سی ۱۰ اِوو (HTC 10 Evo) است. گوشی اچ‌تی‌سی بولت مجهز به پردازنده‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۱۵ کوالکام است و می‌توان گفت این محصول درواقع مدل بازنگری شده‌ی اچ‌تی‌سی ۱۰ است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

در تبلیغاتی که اچ‌تی‌سی و اسپرینت برای این گوشی هوشمند انجام می‌دهند، به پشتیبانی این محصول از شبکه‌های پرسرعت LTE پلاس اسپرینت و امکان دانلود با سرعت ۴۵۰ میلیون بیت بر ثانیه اشاره می‌شود. با توجه به اعلام لیندا سوی (Linda Su)، که یک تحلیل‌گر استراتژیک است، اچ‌تی‌سی بولت احتمالا کمکی به بازگشت شرکت اچ‌تی‌سی به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند نخواهد کرد. ادی‌ هان، از تحلیل‌گران موسسه‌ی اطلاعات بازار و مشاوره تایپه گفته است گمان نمی‌کند اچ‌تی‌سی بتواند تعداد زیادی از گوشی هوشمند HTC Bolt را به فروش برساند. وی همچنین فکر می‌کند اچ‌تی‌سی به‌منظور کاهش هزینه‌ی ساخت نهایی این محصول، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده است. حال یکی از دلایلی که باعث شده است هان فکر کند این گوشی هوشمند باوجود قیمتی که دارد فروش خوبی نخواهد داشت؛ این است که هم‌اکنون گوشی مورد بحث با قیمت ۶۰۰ دلار از اسپرینت قابل خرید است؛ با این وجود پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای آن در گوشی‌های سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما بسیاری از مشخصات فنی دیگر آن همانند گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ است. البته بسیاری از مشتریان موبایل‌های هوشمند برای رزولوشن صفحه‌نمایش و ابعاد آن اهمیت بیشتری نسبت به پردازنده قائل هستند ولی مشکلات مربوط به گرم شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ می‌تواند یک دلیل بسیار مهم در عدم اعتماد افراد به خرید اچ‌تی‌سی بولت باشد. هان در ادامه گفته است:

با توجه به آنچه گفته شد، فکر نمی‌کنیم گوشی اچ‌تی‌‌سی بولت بتواند به اچ‌تی‌سی کمک کند و این کمپانی همچنان در شرایط اخیر خود به سر خواهد برد.

بنابراین؛ به نظر می‌رسد تحلیل‌گران مختلف با این موضوع موافق هستند که گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت، بهترین راه‌حل ممکن برای شرایط کنونی این شرکت نیست و استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این محصول دانست. HTC Bolt از نمایشگری ۵.۵ اینچی با وضوح QHD بهره می‌برد و حافظه‌ی رم آن ۳ گیگابایت است. حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی این محصول ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است و می‌توان با استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو‌اس‌دی آن را افزایش داد. در پشت این دستگاه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال قرار گرفته است. ظرفیت باتری اچ‌تی‌سی بولت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل پیش‌فرض این محصول اندروید ۷.۰ نوقا است و رابط کاربری انحصاری اچ‌تی‌سی موسوم به سنس یو‌آی نیز روی آن قرار گرفته است. اگر می‌خواهید مشخصات دیگر این گوشی را به‌صورت کامل مشاهده کنید به این مطلب مراجعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اچ‌تی‌سی بولت می‌تواند اوضاع کنونی اچ‌تی‌سی را در بازار گوشی‌های هوشمند تغییر دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات