میزو ایکس رونمایی شد: تراشه هلیو پی 20 و دوربین 12 مگاپیکسلی

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی جدید میزو ایکس دارای تراشه هلیو پی ۲۰ ساخت مدیاتک بوده و به همراه دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

میزو در کنار رونمایی از پرچم‌دار جدید خود یعنی میزو پرو 6 پلاس از محصول دیگری نیز پرده‌برداری کرد. این تلفن هوشمند که میزو ایکس نام دارد برای بازار گوشی‌های میان‌رده در نظر گرفته شده است.

محصول جدید میزو از طراحی نسبتا متفاوتی با دیگر گوشی‌های ساخته شده توسط کمپانی چینی برخوردار بوده که البته باید گفت اقدام خوبی است.

اولین نکته‌ای که در مورد میزو ایکس وجود دارد استفاده از پوشش صفحه ۲.۵ بعدی منحنی در این گوشی است. در کنار آن طراحی زیبایی که میزو ایکس دارد باعث خواهد شد تا کاربران حس در دست گرفتن یک محصول پریمیوم را داشته باشند. گوشی میزو ایکس در ۴ رنگ‌بندی عرضه خواهد شد که شامل رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی می‌شود.

میزو ایکس

در میزو ایکس از نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی استفاده شده است. این نمایشگر توسط شارپ ساخته شده و همچنین دارای تکنولوژی TDDI است که کمک می‌کند استفاده از صفحه لمسی میزو ایکس دقیق‌تر شود. همچنین در ساخت این نمایشگر از تکنولوژی درون سلولی استفاده شده تا باعث شود که پنل بسیار باریک شده و زیبا به نظر برسد.

از نظر سخت‌افزاری، همانطور که گفتیم میزو ایکس را باید یک میان‌رده خواند. در این گوشی از تراشه هلیو پی ۲۰ استفاده شده است. این تراشه با پروسه ساخت ۱۶ نانومتری ساخته شده و دارای پردازنده ۸ هسته‌ای است که می‌تواند به فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز نیز برسد.

مدیاتک در مورد این تراشه گفته است که نسبت به مدل‌های پیشین خود دارای ۴۰ درصد رشد عملکرد و ۶۰ درصد کاهش مصرف انرژی است. همچنین گفته شده که هلیو پی ۲۰ با رم‌های LPDDR4X نیز سازگار خواهد بود.

تلفن هوشمند میزو ایکس قرار است در دو مدل عرضه شود. مدل اول دارای ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بوده و مدل دوم نیز از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

از نظر نرم‌افزاری گفته شده که این تلفن هوشمند قرار است مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 6 باشد که بر روی آن رابط کاربری Flyme 5.2 سوار است.

میزو ایکس

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری میزو ایکس می‌توان به دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد که از سنسور IMX386 سونی بهره برده و دارای امکاناتی مانند f/2.0، لنز 6P و PDAF است. دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسل خواهد بود. نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین پشت میزو ایکس را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

میزو ایکس

مانند دیگر محصولات میزو، گوشی جدید نیز دارای حسگر اسکنر اثرانگشت بر روی دکمه خانه بوده و می‌تواند در تنها ۰.۲ ثانیه تلفن هوشمند را از حالت قفل خارج سازد. در میزو ایکس از باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده که به لطف تکنولوژی mCharge می‌توان در مدت ۳۰ دقیقه ۴۰ درصد از ظرفیت باتری را شارژ کرد.

میزو ایکس

کمپانی چینی میزو اعلام کرده است که مدل اول میزو ایکس که از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد قیمتی معادل ۲۴۶ دلار داشته و مدل دوم نیز که ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد با قیمتی معادل ۲۹۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات