پس از واکنش مثبت به تقسیم سامسونگ، ارزش بازار این کمپانی ۹ میلیارد دلار افزایش یافت

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار اخباری مبنی بر رویکرد مثبت مدیران سامسونگ برای تجزیه‌ی کمپانی به دو بخش مجزا و افزایش سود پرداختی به سهامداران، ارزش بازار سامسونگ بیش از ۹ میلیارد دلار افزایش یافت.
تبلیغات

همان‌طور که پیش از این در زومیت خواندید، یک صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری آمریکایی با نام Elliott Associations به سامسونگ پیشنهاد داده بود تا بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه‌ی خود را که همان سامسونگ الکترونیکس است، به دو کمپانی مجزا تقسیم کند. سامسونگ الکترونیکس تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، تراشه‌های حافظه و تلویزیون‌هایی است که با برند سامسونگ راهی بازار می‌شوند. پس از انتشار اخباری در مورد نظر مثبت مدیران سامسونگ برای عملی کردن این ایده و انجام تغییرات ساختاری در سامسونگ و همچنین افزایش ۳۶ درصدی سود سهام پرداخت‌شده به سهامداران در سال ۲۰۱۶، ارزش بازار این کمپانی در نتیجه‌ی افزایش ارزش سهام سامسونگ به میزان ۹ میلیارد دلار بالا رفت. سامسونگ اعلام کرده است ۵۰ درصد از گردش مالی خود را از طریق پرداخت سود سهام و بازخرید سهام به سهامدارانش طی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پرداخت خواهد کرد.

سامسونگ همچنین اعلام کرده است پس از بازخرید ۹.۸ میلیارد دلاری سهام کمپانی در سال جاری میلادی، بودجه‌ی در نظر گرفته‌شده برای بازخرید سهام در سال ۲۰۱۷ را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

بسیاری از تحلیل‌گران با تغییرات صورت گرفته در سیاست‌های سامسونگ، به این نکته اشاره می‌کنند که کره‌ای‌ها در مسیر درست گام برمی‌دارند. صندوق سرمایه‌گذاری Elliott قریب به ۰.۶ درصد از سهام سامسونگ را در اختیار دارد. این مؤسسه طی درخواستی به سامسونگ پیشنهاد داده بود تا ۷۵ درصد از گردش مالی خود را در قالب سود سهام به سهامداران این کمپانی پرداخت کند. صندوق سرمایه‌گذاری الیوت همچنین تقسیم سامسونگ الکترونیکس به دو بخش مجزا را نیز پیشنهاد داده بود. سامسونگ تائید کرده است  اداره‌ی کمپانی به‌صورت یک هلدینگ را درنظر دارد و بررسی می‌کند. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تغییر ساختار در سامسونگ به معنای تقسیم سامسونگ الکترونیکس به دو بخش است که یکی بازوی مالکیت و دیگری بازوی عملیاتی سامسونگ خواهد بود.

پس از انتشار اخبار در رابطه با تصمیمات جدید سامسونگ، ارزش هر سهم این کمپانی قریب به ۴.۲ درصد افزایش یافت و به ۱,۴۹۶.۷۴ دلار رسید. ارزش بازار سامسونگ بیش از ۲۲۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

گروه شرکت‌های سامسونگ تحت تملک خانواده‌ی لی قرار دارند. انتظار می‌رود خانواده‌ی لی در ازای سهام خود در بازوی عملیاتی، سهام خود در هلدینگ را افزایش دهند و در نتیجه کنترل بیشتری بر کمپانی سامسونگ داشته باشند. همچنین تحلیل‌گران انتظار دارند سامسونگ بودجه‌ی بازخرید سهام را افزایش دهد؛ چراکه وارثان خانواده‌ی لی از این طریق درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. پس از مرگ لی کون هی، مالک سامسونگ، وارثان وی با مالیات چند میلیارد دلاری روبرو شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات