اپلیکیشن Material Status Bar: تغییر استاتوس بار و پنل نوتیفیکیشن به حالت متریال - زوم اپ

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Material Status Bar اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید استاتوس‌بار و پنل نوتیفیکیشن گوشی خود را بدون دسترسی روت به حالت متریال تغییر دهید.
تبلیغات

Material Status Bar اپلیکیشنی بسیار جالب برای گوشی‌های اندرویدی است که نه‌تنها قادر به تغییر آیکون‌های استاتوس‌بار است بلکه می‌تواند بخش نوتیفیکیشن پنل گوشی را نیز به‌طور کامل تغییر دهد. جالب‌تر از همه‌، عدم نیاز این برنامه به دسترسی روت هست؛ به این معنا که تنها کافی است از اندروید ۴ یا بالاتر برخوردار باشید تا بتوانید به کمک این برنامه آیکون‌های استاتوس‌بار و شکل و شمایل پنل نوتیفیکیشن خود را به‌طور ریشه‌ای تغییر دهید و ظاهر آن را مانند اندروید خام لالی پاپ یا‌... کنید. درواقع شاید اغراق نباشد اگر Material Status Bar را بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن مدیریت استاتوس و نوتیفیکیشن‌بار بدانیم؛ چراکه نه‌تنها هر امکانی را که اپلیکیشن‌های دیگر با دسترسی روت به کاربر ارائه می‌دهند، در خود جای داده است بلکه امکاناتی فراتر از آن‌ نیز برای شما انجام  مهیا خواهد کرد. شیوه‌ی کار این برنامه به این صورت است که با فعال‌سازی آن، یک استاتوس‌بار جدید، روی استاتوس‌بار قبلی شما ظاهر می‌شود. درواقع این اپلیکیشن تغییری در استاتوس‌بار فعلی شما ایجاد نخواهد کرد بلکه یک نسخه‌ی سفارشی از استاتوس‌بار روی این بخش قرار می‌دهد. این استاتوس‌بار قابلیت تغییر رنگ خودکار در زمان ورود به اپلیکیشن‌های مختلف نیز خواهد داشت؛ برای مثال رنگ استاتوس‌بار با ورود به تلگرام به آبی تیره و با ورود به وایبر به بنفش تغییر پیدا می‌کند که امری بسیار جذاب برای این برنامه به‌حساب می‌آید.

(قبل و بعد از استفاده از Material Status Bar)

در بخش دیگر برنامه می‌توانید پنل نوتیفیکیشن سفارشی این برنامه را فعال کنید تا زمانی که انگشت خود را از روی این استاتوس‌بار جدید به سمت پایین می‌کشید، پنل نوتیفیکیشن مخصوص به این اپلیکیشن به‌جای پنل نوتیفیکیشن اصلی گوشی نمایان شود. در این بخش به پوسته‌های متنوعی دسترسی خواهید داشت که مهم‌ترین آن‌ها پوسته‌ی متریال اندروید خام است که به عقیده‌ی نگارنده؛ جذاب‌ترین نوتیفیکیشن پنل در بین تمام نسخه‌های اندروید (خام یا شخصی‌سازی شده‌ی برندها) است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که بعد از هر تغییری در این برنامه (بخش استاتوس و نوتیفیکیشن)؛ برای اعمال شدن آن نیاز به غیرفعال سازی و سپس فعال‌سازی مجدد برنامه خواهید داشت که این امر توسط دکمه‌ی میانبری در بالای برنامه، قابل انجام است. برای دانلود این برنامه و استفاده از استاتوس‌بار و پنل نوتیفیکیشن جذاب و متنوع آن، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • تغییر آیکون های استاتوس بار به حالت متریال
  • تغییر نوتیفیکیشن بار به چندین حالت مختلف
  • عدم نیاز به دسترسی روت

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات