لوئیس همیلتون از تیم فرمول یک مرسدس بنز کنار گذاشته می‌شود

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز، توتو وولف گفته است شاید لوئیس همیلتون باید برای تیم ردبول مسابقه بدهد.
تبلیغات

پرونده‌ی فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک در ابوظبی با قهرمانی تیم مرسدس بنز AMG بسته شد و نیکو رزبرگ و هم‌تیمی‌اش لوئیس همیلتون مقام‌های اول و دوم را از آن خود کردند تا مرسدس بنز بیش از پیش در این زمینه بدرخشد. سومین قهرمانی پشت سر هم مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک قابل توجه و ستودنی است. لوئیس همیلتون که از دستورات ارسالی مدیر فنی تیم سرپیچی می‌کرد و آهسته به رانندگی ادامه می‌داد، در طول برگزاری مسابقه بسیار عصبانی بود. مدیر تیم مرسدس بنز، توتو وولف برای او جریمه‌ای تعیین کرده است و حتی شاید او از حضور در تیم مرسدس بنز برای مدتی منع شود.

در چندین دور آخر مسابقه‌ی پایانی فرمول یک فصل ۲۰۱۶ در ابوظبی دبی، به لوئیس همیلتون دستور داده شد که سریع‌تر رانندگی کند. «سریع‌تر ادامه بده» این دستوری بود که توسط مدیر فنی تیم مرسدس بنز، پادی لاو به او داده شد. لوئیس همیلتون در پاسخ به دستور صادرشده می‌گوید، برایش مهم نیست که مسابقه را ببرد یا ببازد زیرا قهرمانی را از دست داده است. درست پشت سر او نیکو رزبرگ، سباستین فتل از تیم فراری و مکس وشتاپن از تیم ردبول را پشت سر گذاشته بود.

لوئیس همیلتون به دلیل پافشاری بر استراتژی خودش سرزنش شد. اگر همیلتون سرعتش را به خاطر هم‌تیمی‌اش نیکو رزبرگ افزایش نمی‌داد؛ ممکن بود او نتواند از فتل و وشتاپن جلو بزند و در مقام چهارمی می‌ماند و با این اوصاف قهرمانی لوئیس همیلتون برای چهارمین بار رقم می‌خورد.

مدیر تیم مرسدس بنز، توتو وولف پس از اینکه مدیر ردبول به لوئیس همیلتون پیشنهاد داد اگر در تیم ردبول بود، وشتاپن و ریکیاردو در قهرمانی به او کمک می‌کردند، گفت: «هرج‌ومرج در هیچ تیمی جایی ندارد. او به دستورالعمل‌های ردبول گوش می‌کند در نتیجه ممکن است بخواهد برای آن تیم مسابقه دهد.» توتو وولف پس از مسابقه به شوخی گفت: «من در وضعیت اسکیزوفرنی به سر می‌برم.»

پس از خستگی یک فینال هیجان‌انگیز در پایان مسابقات فرمول یک، نیکو رزبرگ با شوخ‌طبعی به گزارشگران در ابوظبی گفت: «فکر نمی‌کردم وشتاپن را در طول مسابقه ببینم اما او را دوباره دیدم.» صحبت او راجع به مکس وشتاپن بود که از پیچ اول مسابقه در رده‌ی شانزدهم قرار گرفت. نیکو رزبرگ می‌گوید سخت‌ترین لحظه در طول دوران مسابقات فرمول یک برای او، لحظه‌ای بود که او از وشتاپن سبقت گرفت و کل تیم به او گفتند عبور او لحظه‌ی حساس و غرورآفرینی بوده است. در ویدیوی زیر می‌توانید مصاحبه‌ی نیکو رزبرگ را ببینید و بشنوید که همسر او از طریق ارتباط رادیویی به او چه گفت:

دانلود با کیفیت ۳۶۰P | دانلود با کیفیت ۷۲۰P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات