پرچمدار ۲۰۱۷ میزو از تراشه هلیو ایکس ۳۰ استفاده خواهد کرد

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی میزو قصد دارد پرچم‌دار آینده خود یعنی میزو پرو 7 را در سال ۲۰۱۷ رونمایی و به بازار عرضه کند.
تبلیغات

سال ۲۰۱۶ میزو توانست دو پرچم‌دار به نام‌های میزو پرو 6 و میزو پرو 6 اس را به بازار روانه کند. هر دو گوشی مجهز به تراشه هلیو ایکس ۲۵ بودند که توسط مدیاتک ساخته شده بود. این تراشه دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای است و از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد.

اکثر کاربران انتظار داشتند میزو در سال ۲۰۱۶ پرچم‌داری معرفی کند که از تراشه اکسینوس ۸۸۹۰ ساخت سامسونگ بهره ببرد. البته استفاده از تراشه‌های اکسینوس برای میزو تازگی ندارد؛ این کمپانی در میزو پرو 5 نیز از تراشه اکسینوس ۷۴۲۰ استفاده کرده بود.

با این حال این اتفاق تاکنون رخ نداده است و احتمالا هرگز اتفاق نخواهد افتاد. یکی از مسئولان کمپانی میزو نیز تائید کرده است میزو پرو 7 سال آینده رونمایی خواهد شد. باید قبول کرد استفاده از تراشه اکسینوس ۸۸۹۰ برای پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ کمپانی میزو بعید به نظر می‌رسد و به‌احتمال زیاد شاهد استفاده از تراشه قدرتمندتر و جدیدتری خواهیم بود.

در هر صورت، در روزهای اخیر شاهد منتشر شدن تصاویری از گوشی بدون حاشیه کمپانی میزو بوده‌ایم و با وجود اینکه میزو پرو 7 در سال آینده معرفی خواهد شد، اطلاعات جدیدی از این دستگاه منتشر شده است که به لطف آن‌ها می‌توان نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری احتمالی پرچم‌دار آینده میزو انداخت.

طبق اطلاعات فاش‌شده، انتظار می‌رود میزو در پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود از تراشه هلیو ایکس ۳۰ یا هلیو ایکس ۳۵ استفاده کند که هر دو دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای هستند و بر مبنای معماری ۶۴ بیتی ساخته شده‌اند. اگرچه اطلاعات منتشرشده در مورد زمان رونمایی میزو پرو 7 جزئیاتی به همراه ندارند؛ اما می‌توان انتظار داشت میزو پرو 7 در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

تراشه هلیو ایکس ۳۰ ساخت مدیاتک که به‌تازگی معرفی شده است، از پروسه ساخت ۱۰ نانومتری بهره می‌برد. در پردازنده این تراشه از هسته‌های Cortex-A73، Cortex-A53 و Cortex-A35 استفاده شده است. این تراشه نسبت به مدل‌های قبلی از عملکرد فوق‌العاده بهتری برخوردار است و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات