سرعت فروش گوشی های پیکسل از نکسوس 6 پی هم بیشتر است

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه نکسوس 6 پی از جمله موفق‌ترین نکسوس‌ها بود، اما ظاهرا پیکسل گوگل توانسته است از لحاظ سرعت فروش آن را نیز پشت سر بگذارد.
تبلیغات

گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال علاوه بر اینکه جدیدترین پرچمداران گوگل به شمار می‌روند، از آنجایی که برای اولین بار است که به دست شرکای سخت افزاری این شرکت ساخته نمی‌شوند، نقطه عطفی در تاریخ گوشی‌های رسمی شرکت توسعه دهنده‌ی اندروید به حساب می‌آیند. بسیاری از کارشناسان با توجه به همین نکته با دقت بالایی عملکرد این پرچمداران جدید را زیر نظر گرفته‌اند تا با بررسی عملکرد آن‌ها در بازار، واکنش مردم به این تغییر استراتژی گوگل را ارزیابی کنند.

هرچند هنوز آمار رسمی از میزان فروش تلفن‌های هوشمند پیکسل عرضه نشده است، اما اطلاعات منتشر شده توسط Appboy سرنخ‌های خوبی از عملکرد آن‌ها در بازار به دست می‌دهد. اطلاعات به دست آمده از آنالیز بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه بین ۲۰ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ نشان می‌دهد طی هفته‌ی اول عرضه‌ی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال، آن‌ها توانسته‌اند به ترتیب به سهم ۰.۰۱۶ و ۰.۰۲۰ درصدی از بازار دست پیدا کنند. برای مقایسه، رسیدن به همین درصد از سهم بازار برای گوشی‌های نکسوس 6P دو هفته زمان برد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سرعت فروش پیکسل‌های گوگل در اولین هفته‌ پس از عرضه‌ی رسمی، دوبرابر بیشتر از نکسوس‌های هواوی بوده است.

پیکسل گوگل

نکته‌ی جالب این که در گزارش Appboy آمده است همکاری گوگل با Verizon در عرضه‌ی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، یکی از عوامل اصلی فروش سریع این تلفن هوشمند به شمار می‌رود. به لطف حضور بهتر ورایزون در فروشگاه‌های محصولات الکترونیکی، تبلیغات بهتر این شرکت و تدارکات بهتر حمل و نقل غول صنعت ارتباطات، پیکسل در وضعیت بسیار بهتری نسبت به نکسوس بازاریابی و در نتیجه به فروش می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

    البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود فروش بهتر گوشی‌های پیکسل نسبت به نسل قبل نکسوس، گوشی جدید گوگل همچنان تا رسیدن به نرخ فروش پرچمداران شرکت‌های بزرگ و با سابقه‌ی بازار راه درازی در پیش دارد. برای مثال گوشی گلکسی اس 7 تنها در اولین روز از عرضه‌ی جهانی، فروش بیشتری را نسبت به هفته‌ی اول عرضه‌ی پیکسل تجربه کرده است.

    نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که الگوی آمار فروش گوشی‌های پیکسل گوگل با الگوی معمولی و متداول فروش گوشی‌های هوشمند تفاوت دارد. اکثر تلفن‌های هوشمند بیشترین فروش خود را در اولین روز عرضه‌ی خود تجربه می‌کنند و این در حالی است که پیکسل‌های گوگل بیشترین فروش خود را در سومین روز عرضه شاهد بوده‌اند.

    تصور بر این است که دلیل نوسان غیر معمول در آمار فروش پیکسل، عرضه‌ی نامنظم آن توسط گوگل باشد. کارشناسان بر این باورند که اگر گوگل می‌توانست تعداد بیشتری پیکسل به بازار عرضه کند، آمار فروش آن حتی از مقدار فعلی نیز بالاتر می‌بود.

    در نمودارهای زیر می‌توانید آمار فروش گوشی‌های پیکسل، پیکسل ایکس‌۷ال، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 6 را در مقایسه با یکدیگر مشاهده کنید.

    آمار فروش پیکسل
    آمار فروش گلکسی اس 7
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات