استفاده از هولولنز مایکروسافت در صنایع نظامی

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از دوربین HoloLens در صنایع نظامی توسط یک کمپانی اوکراینی مورد بررسی قرار گرفته است.
تبلیغات

با وجود اینکه شاید مایکروسافت پیش بینی نمی‌کرد که دوربین HoloLens ساخت این شرکت به بخشی از کلاه‌های سربازان در جنگ مبدل شود اما این موضوع باعث نشده تا کمپانی‌هایی نظیر LimpidArmor از بررسی و کارکرد‌های این محصول در صنایع نظامی استفاده نکنند.

بلاگ معتبر Defence گزارشی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد شرکت اوکراینی LimpidArmor در حال بررسی یک کلاه نظامی ترکیبی با هولولنز مایکروسافت است.

این Helmet برای فرمانده و کنترل کننده‌ی تانک طراحی شده و قرار است این کلاه با بهره‌گیری از هولولنز و یک سیستم پردازشی مدور (CRS) که بوسیله‌ی دوربین‌های قرار گرفته دور تا دور تانک ایجاد شده، به او در تشخیص محیط اطراف کمک کند.

HoloLens در این پروسه تصاویر دریافت شده از دوربین‌ها را به شکل یک دید ۳۶۰ درجه در اختیار هدایت کننده‌ی تانک قرار می‌دهد. این سیستم حتی امکان ردیابی اتوماتیک اهداف، تشخیص دشمنان و نیروهای خودی و تعیین موقعیت آنها را نیز خواهد داشت.

شرکت لیمپید آرمور این هدست را در نمایشگاه صنایع نظامی و امنیتی کیف (Kiev) در ماه گذشته ارائه کرده بود، مکانی که دستاورد‌های رسمی نظامی ارتش اکراین در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به اینکه این ابزار نظامی فعلاً به یک شکل طرح اولیه و فاز مفهومی قرار دارد اما این اتفاق نشان داد که عینک‌های هولولنز قادرند در میدان نبرد، فضا یا حتی در مغازه‌‌های خرده فروشی حضور داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات