نظر مدیر عامل نیسان درباره سرمایه گذاری در میتسوبیشی

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت نیسان موتور، قصد دارد نیسان را در اتحاد با دیگر کمپانی‌ها بیش از پیش قدرتمند سازد، حال در این بین وی میتسوبیشی را به عنوان شریک سوم انتخاب کرده است.
تبلیغات

کارلوس گوسن، مدیرعامل کمپانی ژاپنی نیسان، اخیرا در بیانیه‌ای از دلایل انتخاب میتسوبیشی موتورز به عنوان شریک کاری سوم گفته است که پیرو آن بیانیه‌ طولانی را در این رابطه منتشر کرد. او در پاسخ به علت این موضوع، بیانیه مفصلی را ارائه کرده است:

در پاییز سال ۱۹۹۸ من از پاریس عازم توکیو شدم تا در طرح مدیران نیسان شرکت کنم. هدفم این بود تا آنها را متقاعد سازم برای همکاری با رنو و احیای کمپانی نیسان موافقت کنند. اگرچه نیسان به عنوان شرکت مطرح ژاپنی به شمار می‌رود اما برای یک دهه با ضرر و زیان مالی بدی روبرو شد. اما در نهایت به لطف مدیران نیسان این چالش پشت سر گذاشته شد و کنار رفت. آنها به دنبال شریکی مناسب برای حیات خود بودند، در نهایت آنها دریافتند تنها کمپانی رنو می‌تواند یک شریک مناسب و طولانی برای آنها باشد.

او می‌افزاید:

ما در رنو-نیسان اتحاد خوبی داریم و به ایجاد محصولات منحصربفرد می‌پردازیم. پس از آن، همه چیز به سرعت انتقال پیدا کرد و ما در طرح احیای نیسان، به اهداف در یک سال جلوتر رسیدیم. در طول ۱۷ سال گذشته با همکاری رنو میلیاردها دلار صرف اهداف خود کرده و از فناورهای مختلف خودروهای الکتریکی گرفته تا فناوری رانندگی مستقل و فناوری ارتباط خودرویی و برخی موارد دیگر، در هر زمینه‌ای ورود کرده‌ایم.

گوسن در بخشی می‌گوید:

البته شجاعت ما نیز نقش موثری در حیات نیسان داشت. هنگامی که Osamu Masuko مدیرعامل شرکت میتسوبیشی برای همکاری در ماه آوریل با من ملاقاتی داشت، می‌دانستیم که با همکاری کمپانی دیگر می‌توانیم استراتژی بهتری دست و پا کنیم و در زمینه مالی نیز دو شرکت با مشکلی رو به رو نخواهند شد. ما در این زمان تنها رنو را به عنوان حامی از سال ۱۹۹۹ داشتیم و میتسوبیشی نیز می‌تواند گزینه مناسب باشد.

کمپانی نیسان با کسب ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی به ارزش ۲.۲۸ میلیارد دلار به بزرگترین سهامدار میتسوبیشی تبدیل شد. گوسن افزود:

با ارائه راهبرد، مدیریت، تخصص و بودجه ما به میتسوبیشی، نه تنها این کمپانی از چالش‌ها به خوبی عبور می‌کند، بلکه آینده شکوفایی خواهد داشت.علاوه بر این میتسوبیشی موتورز در سال مالی ۲۰۱۶ با رنو بیش از ۱۰ میلیون دستگاه اتومبیل تولید کردند. بنابراین مثلث خودرویی این سه کمپانی بزرگ بسیار پر قدرت است. گذشته از آن ما در همکاری با میتسوبیشی می‌خواهیم خرید مشترک، بومی‌سازی عمیق‌تر، فناوری جدید و حضوری گسترده‌تر داشته باشیم.اتحاد با دیگر کمپانی راه ما را هموار می‌کند، همانطور که در اتحاد دو دهه قبل مشاهده کردیم. همکاری نیسان در سال ۱۹۹۹ با همکاری فعلی میتسوبیشی موتورز متفاوت بوده زیرا شرکت موردبحث ترازنامه قوی داشته و مشتریان نیز اعتماد بسیاری به آن دارند.ما برای بازسازی اعتماد خود از میتسوبیشی درخواست کردیم تا با همکاری آنها هیئت مدیره‌ای بهتر داشته باشیم. برای هیئت مدیره میتسوبیشی بیش از چهار نماینده نیسان حضور دارند. البته من به عنوان مدیر سهامداران در انتظار پذیرفتن آنها هستم.

گوسن بیان کرده است:

میتسوبیشی موتورز با اقدام حمایتی از نیسان می‌تواند شروعی موفقیت‌آمیز و رو به جلو داشته باشد. نیسان قصد دارد همکاری ۲۳۰ میلیون دلاری در سال مالی ۲۰۱۷ با شرکت میتسوبیشی داشته باشد. این رقم پس از آن به ۵۸۰ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد تا طبق آن شاهد پیشرفت قابل توجه باشیم. نیسان می‌خواهد با تجربه میتسوبیشی در زمینه وانت پیکاپ، خودروهای پلاگین هیبریدی و برخی دیگر، دانش بیشتری را کسب کند.ما می‌خواهیم برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان، اتحادی با دیگر شرکت‌های مطرح داشته باشیم و تغییر و تحولاتی را در آینده مشاهده کنیم. اما چیزی که برای ما اهمیت بسیاری داشته، کسب شریکی مناسب است که در این راه کمک شایانی کند.

گوسن در پایان می‌گوید:

استراتژی اتحاد نیسان یک موضوع جدید نیست و از مدت‌ها قبل به آن پرداخته شد. اعضای هئیت مدیره می‌خواهد با چنین اتحادی علاوه بر رشد روز افزون نیسان، دیگر شرکت‌های همکار نیز با پیشرفت بزرگی رو به رو شوند. به هر حال پتانسیل همکاری بالا است و تنها باید به عمل کردن اهداف پرداخت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات