گزارش مالی کوالکام در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶: سود خالص ۱.۶ میلیارد دلاری از درآمد ۶.۱۸ میلیاردی

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که براساس آمار ارائه شده بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است.
تبلیغات

کوالکام پس از اعلام اینکه کمپانی NXP Semiconductor را در ازای پرداخت ۳۸ میلیارد دلار مال خود می‌کند، حال گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که نشان از عملکرد بالاتر از انتظارات کارشناسان وال استریت دارد. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی موفق شده تا میزان درآمد خود در تابستان ۲۰۱۶ را تا ۱۳.۳ درصد افزایش دهد که علت اصلی آن افزایش تقاضا در بازار چین است.

کوالکام اعلام کرده که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ موفق به عرضه‌ی بیش از ۲۱۱ میلیون تراشه به بازار شده است. کمپانی کوالکام که در سن‌دیگوی آمریکا واقع است، تامین تراشه‌های پردازشی و مخابراتی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌های اپل را بر عهده دارد. کوالکام پیش‌بینی کرده بود تا در فصل سوم سال ۲۰۱۶ بین ۱۹۵ تا ۲۱۵ میلیون تراشه عرضه کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه‌‌ی تحقیقاتی FactSet StreetAccount، کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند تا کوالکام بصورت متوسط ۲۰۶.۱ میلیون تراشه راهی بازار کند.

هرچند کوالکام موفق شده تا با افزایش فروش تراشه‌هایش، درآمد خود را افزایش دهد، اما بخش بزرگی از سود کسب شده توسط این کمپانی برگرفته از پتنت‌های مربوط به فناوری بی‌سیم است که این کمپانی با دریافت حق استفاده از آن‌ها درآمدزایی می‌کند.

تصاحب NXP Semiconductor که بزرگ‌ترین تصاحب در حوزه‌ی کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تراشه‌ها است را باید عاملی خواند که کوالکام را تبدیل به بزرگ‌ترین کمپانی فعال در حوزه‌ی تراشه‌های مورد استفاده در خودروها می‌کند.

کوالکام پیش‌بینی کرده تا در سه ماهه‌ی جاری درآمدی ۵.۷ تا ۶.۵ میلیارد دلاری کسب کند. تحلیل‌گران کسب درآمد ۶.۱۵ میلیارد دلاری را توسط این کمپانی پیش‌بینی کرده‌اند.

کوالکام موفق شده تا در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ سود خالص ۱.۶۰ میلیارد دلاری را از مجموع درآمد ۶.۱۸ میلیاردی کسب کند. این کمپانی در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ موفق شده بود تا ۱.۰۶ میلیارد دلار سود به جیب بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات