ارزش بازار اپلیکیشن‌ ها تا سال ۲۰۲۰ به ۱۸۹ میلیارد دلار می‌رسد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش App Annie نشان از این دارد که ارزش بازار اپلیکیشن‌ها با رشد ۲۷۰ درصدی از ۷۰ میلیارد دلار به ۱۸۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.
تبلیغات

App Annie در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که ارزش بازار اپلیکیشن‌ها تا سال ۲۰۲۰ با افزایشی ۲۷۰ درصدی همراه شده و از ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

همچنین باید به افزایش زمان صرف شده برای استفاده از اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که ۱۱۴ درصد زیاد خواهد شد. بازی‌ها بیش از ۵۵ درصد درآمد کسب شده از اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص خواهند داد. البته این بدین معنی نیست که سایر حوزه‌ها رشدی نخواهند داشت، بلکه سایر اپلیکیشن‌ها نیز شاهد رشد زیادی خواهند بود. براساس اطلاعات ارائه شده زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های مخصوص خرید و حمل و نقل بیش از سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

App Annie در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن امروزه فقط محدود به استودیوهای بازی‌سازی نیست و می‌توان به انواع رسانه‌های صوتی و تصویری، کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی سرگرمی، بانک‌ها، فروشندگان، شرکت‌های هوایی، سرویس‌های اشتراک خودرو و آژانس‌های دولتی اشاره کرد.

افزایش درآمد اپلیکیشن ها تا سال 2020

براساس برآوردهای انجام شده تا سال ۲۰۲۰ درآمد کسب شده از تبلیغات درون اپلیکیشن و همچنین درآمد فروشگاه‌های اپلیکیشن از درآمد مجموع این دو حوزه در سال ۲۰۱۵ پیشی خواهد گرفت. پیش‌بینی‌ها نشان از این دارد که در سال ۲۰۲۰ هر دو کانال درآمدزایی با افزایش زیادی روبرو خواهند شد، حال آنکه درآمد حاصل از تبلیغات درون اپلیکیشنی از درآمد حاصل فروشگاه‌های اپلیکیشن بیشتر خواهد شد. براین اساس درآمد تبلیغات درون اپلیکیشنی از ۵۸ درصد در سال جاری به ۶۲ درصد کل درآمد در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

هرچند بازی‌ها بخش اعظمی از درآمد حوزه‌ی اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص خواهند داد، اما تبلیغات درون اپلیکیشنی نیز توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیربازی را سیراب خواهد کرد. درآمد اپلیکیشن‌هایی غیر از بازی در فروشگاه‌ بازی‌ها از ۳۴ درصدی مجموع درآمد در سال ۲۰۱۵ به ۴۵ درصد مجموع درآمد در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش به معنای رسیدن درآمد اپلیکیشن‌های غیربازی از ۲۴ میلیارد به ۸۵ میلیارد دلار است.

تا اواخر سال ۲۰۱۵، رشد درآمد اپلیکیشن‌ها در حوزه‌ی آسیا و اقیانوسیه بیش از آمریکا خواهد بود که البته بخش بزرگی از این افزایش درآمد مربوط به بازار چین است. در سال ۲۰۲۰ توسعه‌دهندگان در آسیا بیش از ۸۵ میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. البته در مقابل بلوغ بازار آمریکا در مورد تبلیغات درون اپلیکیشنی، درآمد بیشتری را عاید توسعه‌دهندگان می‌کند. بالا بودن درآمد تبلیغات در کنار درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌ها، آمریکا را به تنهایی به بزرگ‌ترین بازار برای اپلیکیشن‌ها تبدیل خواهد کرد. براساس برآوردهای صورت گرفته توسعه دهندگان در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۹ میلیارد دلار کسب خواهند کرد که در مقایسه با ۵۴ میلیارد دلار چینی‌ها بیش از ۵ میلیارد دلار بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات