فروش گوشی های هوشمند در تابستان ۲۰۱۶ بیش از ۱.۸ درصد کاهش یافته است

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار ارائه‌شده توسط CCS نشان از این دارد که فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشته است.
تبلیغات

بر اساس گزارش منتشرشده توسط CCS، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۸۱ میلیون دستگاه رسیده است. CCS یک مؤسسه‌‌ تحقیقاتی است که سرویس‌هایی نظیر پیش‌بینی وضعیت بازار برای گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و اپراتورهای مخابراتی ارائه می‌کند. این کمپانی گزارش داده است فروش گوشی‌های هوشمند با وجود کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش؛ نسبت به بهار سال جاری افزایش ۵.۱ درصدی دارد. همچنین فروش گجت‌هایی غیر از گوشی‌های هوشمند نیز بیش از ۱۷ درصد در مقایسه با بهار رشد کرده است.

گزارش CCS یکی از دلایل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند را ضعف بازار در کشور‌های درحال‌توسعه خوانده است، به‌طوری که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ مشتریان در این بازارها دیگر علاقه‌ای به خرید آخرین محصولات عرضه‌شده ندارند. همچنین باید به پسرفت اوضاع اقتصادی در مناطق درحال‌توسعه (نظیر کشورهای آمریکای لاتین) اشاره کرد. البته تقاضا در بازار چین هم پس از یک دوره‌ی ضعیف در سال ۲۰۱۵، بهبود یافته است. افزایش میزان فروش در نیمه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با نیمه‌ی اول، قابل پیش‌بینی بود و پیش از این تولیدکنندگان کامپوننت‌های گوشی‌ هوشمند نیز اشاره ‌کرده بودند با توجه به اوج‌گیری تمایل خریداران برای عوض کردن گوشی‌های غیرهوشمند با هوشمند در نیمه دوم سال، احتمالا فروش هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سامسونگ همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. این کمپانی موفق شده است با عرضه‌ی ۷۶ میلیون دستگاه گوشی در تابستان، رتبه‌ی اول را مال خود کند، هر چند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۱۰ درصدی فروش هستیم. برخلاف انتظارها، داستان گلکسی نوت ۷ نتوانست آن‌چنان که باید روی فروش سایر نسخه‌های گوشی سامسونگ تأثیرگذار باشد. CCS دلیل عدم تأثیرگذاری گلکسی نوت ۷ را عرضه‌ی ۲.۵ میلیون دستگاه از این گوشی طی سه‌ماهه‌ی تابستان می‌داند، البته سامسونگ تمام این گوشی‌ها را از بازار جمع کرده است.

در رتبه‌ی دوم اپل قرار دارد که میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش در مقایسه با تابستان سال پیش بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. CCS انتظار دارد عرضه‌ی محصولات اپل طی سه‌ماهه‌ی جاری با افزایش همراه شود. هواوی در جایگاه سوم قرار دارد و بهترین فصل را در میان سایر کمپانی‌ها تجربه کرده است؛ چراکه میزان عرضه گوشی‌های هوشمند این کمپانی شاهد افزایشی ۲۳ درصدی بوده و سهم خود از میزان عرضه در تابستان را به ۱۰ درصد رسانده است. اپو و ویوو دو کمپانی چینی هستند که همچنان رشد فروش را به دلیل داشتن شرایط خوب در چین تجربه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات