کاهش طول عمر باتری آیفون پس از آپدیت به iOS 10.1.1

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بروزرسانی جدید iOS با وجود اینکه بسیاری از مشکلات قبلی را رفع کرده است، اما مشکل جدید مصرف بیش از حد انرژی به همراه دارد.
تبلیغات

در بروزرسانی iOS10.1.1 که اخیرا ارائه شده است، بسیاری از مشکلات نسخه‌ی قبلی رفع شد و همچنین پایداری سیستم نیز افزایش یافت. اما به نظر می‌رسد این بروزرسانی مشکلات مصرف بیش از حد انرژی و کاهش طول عمر باتری به همراه داشته است.

بسیاری از کاربران از اتمام زودتر از انتظار شارژ باتری آیفون خود، پس از ارتقا به نسخه‌ی iOS 10.1.1 شکایت کرده‌اند. پی‌سی‌مگ نیز این مشکل را تائید کرده است.

هفته‌ی گذشته اپل اعلام کرد باتری معیوب برخی از آیفون‌های ۶ اس را که با مشکل خالی شدن سریع و شدید شارژ باتری روبرو هستند، تعویض می‌کند. اما مشکل جدید، به نظر نرم‌افزاری است. برخی از کاربران گفته‌اند با غیرفعال کردن قابلیت Raise to Wake که باعث می‌شود وقتی گوشی را برمی‌دارید صفحه نمایش روشن شود، طول عمر باتری خود را افزایش داده‌اند و اما برخی دیگر این اقدام را نیز چندان مؤثر ندانسته‌اند.

به نظر می‌رسد اپل باید به‌زودی یک بروزرسانی جدید منتشر کند و در آن مشکل جدید مصرف بیش از حد انرژی را رفع کند. پیش از این روز ۳۱ اکتبر، بروزرسانی iOS 10.1 و پس از آن در ۹ نوامبر بروزرسانی iOS 10.1.1 منتشر شد. در حال حاضر نسخه‌ی آزمایشی بروزرسانی iOS 10.2 Beta 3  نیز در اختیار توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به آزمایش نسخه‌ی بتا قرار گرفته است.

این اولین بار نیست که اپل در بروزرسانی جدید خود مشکل تازه‌ای به iOS اضافه می‌کند. پیش‌تر نیز در بروزرسانی iOS 9 شاهد اضافه‌ شدن باگ‌های جدید به سیستم عامل بودیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مشکل باز نشدن قفل گوشی یا غیر پاسخ‌گو شدن نمایشگر و مشکل در اتصال به شبکه‌ی وای-فای اشاره کرد.

باید منتظر ماند و دید در بسته‌ی بروزرسانی جدید iOS این مشکل رفع خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد کاربران ایرانی زیادی نیز با این مشکل روبرو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات