گوگل از فروش‌ گوشی های پیکسل تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵.۸ میلیارد دلار کسب خواهد کرد

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مورگان استنلی با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده است گوگل از محل فروش گوشی‌های هوشمند پیکسل تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵.۸ میلیارد دلار کسب می‌کند.
تبلیغات

مورگان استنلی تخمین زده است گوگل از طریق فروش گوشی‌های هوشمند پیکسل در سال جاری و سال آینده بیش از ۵.۸ میلیارد دلار کسب خواهد کرد. او با انتشار گزارشی به کسب درآمد ۳.۸ میلیارد دلاری طی سال ۲۰۱۷ اشاره کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود گوگل طی سال آینده‌ی میلادی بین ۵ تا ۶ میلیون دستگاه پیکسل به فروش برساند که قیمت آن‌ها بین ۶۴۹ تا ۸۶۹ دلار است.

همچنین باید به برآوردهای انجام‌شده مبنی بر فروش ۳ میلیون دستگاه پیکسل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶ میلادی نیز اشاره کرد. درآمد کسب‌شده از فروش ۳ میلیون دستگاه پیکسل قریب به ۲ میلیارد دلار است.

در مقایسه با اپل، گوگل درآمد ناچیزی از فروش گوشی‌های هوشمند به دست می‌آورد. این کمپانی طی سال مالی ۲۰۱۶ موفق شد بیش از ۲۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار و درآمدی ۱۳۷ میلیارد دلاری کسب کند. طی تابستان سال جاری میلادی اپل موفق شد با فروش ۴۵.۵ میلیون دستگاه آیفون، درآمد ۲۸ میلیارد دلاری داشته باشد.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط مورگان استنلی، سود گوگل از طریق فروش پیکسل، برابر نصف سودی است که اپل از فروش آیفون‌هایش به جیب می‌زند و این موضوع ریشه در گران‌تر بودن کامپوننت‌های مورداستفاده در پیکسل‌های گوگل دارد.

بر اساس گزارش منتشرشده، حاشیه‌ی سود پیکسل‌های گوگل بین ۲۲ تا ۲۵ درصد است که بسته به مدل تفاوت دارد. این در حالی است که حاشیه‌ی سود آیفون ۷ بیش از ۴۱ درصد محاسبه شده که البته در مقایسه با حاشیه‌ی سود آیفون‌ها طی سال ۲۰۰۹ کاهش یافته است. حاشیه‌ی سود آیفون‌های اپل در سال ۲۰۰۹ بیش از ۵۷.۷ درصد بوده است.

پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل

مورگان استنلی سود گوگل از فروش پیکسل‌ها را تنها محدود به میزان فروش این محصول محدود نمی‌داند؛ چراکه فروش پیکسل‌ها به منزله‌ی افزایش تعداد کاربران اکوسیستم اندروید و در نتیجه افزایش درآمدزایی گوگل از اندروید است.

هرچند کاربران آیفون‌های اپل تا سه برابر بیشتر از کاربران اندروید برای خریدن اپلیکیشن‌ها دست به جیب می‌شوند، اما بنا بر گزارش مورگان استنلی، پیکسل‌های گوگل دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند این اختلاف را کاهش دهند.

از جمله‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیکسل‌های گوگل باید به Google Assistant، دوربین پیکسل و پلتفرم دی دریم اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان هدست‌های واقعیت مجازی را در اندروید به کار گرفت. از ویژگی‌های دیگر این گوشی‌های هوشمند باید به پررنگ شدن اندروید پی و افزایش قدرت پردازشی خود گوشی اشاره کرد.

مورگان استنلی همچنین پیش‌بینی کرده است درآمدزایی گوگل از فروش پیکسل‌ها منجر به افزایش جستجو در گوگل و در نتیجه افزایش درآمد از این طریق نیز خواهد شد، چراکه  جستجوی بیشتر به معنای افزایش بازدید و در نتیجه جذب بیشتر آگهی‌دهندگان است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات