بد‌افزارها با آلوده کردن تصاویر فیسبوک و لینکدین به کامپیوترهای کاربران نفوذ می‌کنند

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بدافزارها از طریق آلوده کردن تصاویر شبکه‌های اجتماعی به سیستم‌های کاربران وارد می‌شوند.
تبلیغات

همیشه لازم نیست بدافزارها از طریق مرورگر یا مشکلات سیستم‌عامل به کامپیوترهای ما نفوذ کنند. گاهی اوقات این شبکه‌های اجتماعی هستند که به پخش شدن این نرم‌افزارهای مخرب کمک می‌کنند.

تحقیقات انجام‌شده در موسسه‌ی امنیتی Check Point نشان می‌دهد باج‌ افزار‌هایی (Ransomware) مانند Locky با آلوده کردن تصاویر شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و لینکدین، روندی بی‌نقص برای نفوذ به کامپیوتر‌ها در پیش گرفته‌اند.

ترفندی که این نر‌م‌افزارهای مخرب استفاده می‌کنند؛ بدین گونه است که ابتدا شما را مجبور به دانلود تصاویر کدگذاری شده می‌کنند، سپس به محض دانلود و باز کردن تصاویر سیستم شما را آلوده و فایل‌های مهم و حساس را قفل می‌کنند. این عدم دسترسی به اسناد و فایل‌ها، تا زمانی که پول درخواستی باج‌ افزار‌ پرداخت نشود به قوت خود باقی خواهد ماند.

باوجود اینکه فایل‌های لاکی شناخته‌شده هستند و ‌می‌توان به آسانی و با باز نکردن آن‌ها در امان ماند؛ اما موضوع نگران‌کننده، مکانیزمی است که این بدافزار‌ها در پیش گرفته‌اند. نرم‌افزارهای امنیتی متعددی در خصوص اعتماد به شبکه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند و این در حالی است که هنوز بسیاری از کاربران نگران دانلود از چنین سایت‌هایی نیستند.

موسسه‌ی چک‌پوینت اعلام کرده است این موضوع را در ماه سپتامبر به اطلاع فیس‌بوک و لینکدین رسانده، اما مشخص نیست آیا تمهیدات لازم برای رفع این مشکل انجام شده است یا خیر.

بی‌شک باید این را به خاطر داشته باشیم که نمی‌توان از امنیت شبکه‌های اجتماعی به‌طور قطع مطمئن بود و بهتر است در باز کردن فایل‌های دانلود شده از سایت‌های ناشناخته، احتیاط بیشتری به خرج دهیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات