تولید خودروهای دیزل فولکس واگن در ایالات متحده متوقف می‌شود

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد شرکت آلمانی فولکس‌واگن، دیگر مایل به تولید خودروی دیزل در ایالات‌ متحده‌ نیست.
تبلیغات

در ماه سپتامبر، هربرت دیز؛ مدیرعامل فولکس‌واگن، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این خودروساز آلمانی دیگر نمی‌خواهد به فناوری دیزل بپردازد، از این رو تنها برای مدت محدودی تولید خودروی دیزل را در ایالات‌ متحده ادامه خواهد داد.

به‌ گزارش رویترز؛ هربرت دیز در روزهای اخیر، در تایید گفته‌های قبلی خود اعلام کرده است دیگر خبری از تولید خودروهای دیزل فولکس‌واگن در ایالات‌ متحده نخواهد بود. در حقیقت این تصمیم بر اساس برنامه‌ی جهانی بازسازی فولکس‌واگنگرفته شده است تا موجب پایان یافتن رسوایی‌های اخیر این شرکت آلمانی شود.

این خبر به دنبال اظهار نظر هنریک ویبکن؛ مدیرعامل واحد آمریکای‌شمالی فولکس‌واگن در  درباره‌ی کاهش چشمگیر فروش خودروهای دیزل، منتشر شده است. ویبکن طی گفتگویی در ارتباط با تمرکز فولکس‌واگن بر روی عرضه‌ی خودروهای الکتریکی، می‌گوید:

استانداردهای گازهای‌ گلخانه‌ای در طول سال‌های گذشته روز به روز محکم‌تر و حساب‌شده‌تر شده‌اند. چرا نباید سرمایه‌ی خود را صرف پیروی کردن از این استانداردها کنیم؟ چرا نباید سرمایه‌گذاری عمده‌ی خود را در زمینه‌ای انجام دهیم که مربوط به آینده است؟ 

خودروهای فولکس‌واگن که در تقلب سوختی نقش داشتند، دارای موتور ۲.۰ لیتری TDI هستند. این شرکت تنها ۱۴.۷ میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل مشکلات با قانون‌گذاران ایالات‌ متحده پرداخت کرده است که رقم هنگفتی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات