اسنپدراگون 835 با ۸ هسته پردازشی Kryo عرضه می‌شود

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اسنپدراگون ۸۳۵ که اخیرا توسط کوالکام رونمایی شده است، با هشت هسته‌ی پردازشی Kryo‌، فصل دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش، کوالکام نسل جدید تراشه‌ی پردازشی خود را با نام اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی کرد که با نسل چهارم فناوری شارژ سریع این کمپانی همراه خواهد شد. البته کوالکام هنوز جزئیاتی از مشخصات فنی این تراشه‌ی پردازشی ارائه نکرده است؛ از این‌رو شاهد انتشار شایعات مختلفی در رابطه با مشخصات فنی و توانایی‌های نسل جدید تراشه‌ی کوالکام هستیم.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از منابع که به نظر می‌رسد داده‌هایی در رابطه با این تراشه در اختیار دارد؛ اسنپدراگون ۸۳۵ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Kryo بهره می‌برد و استفاده از معماری چهار هسته‌ای را - که در اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده کرده بود - کنار خواهد گذاشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تراشه‌ی پردازشی، از وجود چهار هسته‌ی Kryo با فرکانس پردازشی ۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز بهره خواهد برد. همچنین باید به استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ در کنار پشتیبانی از نمایشگری با رزولوشن 4K، استاندارد UFS 2.1 برای حافظه، دوربین دوگانه و حافظه‌ی رم LPDDR4x چهار کاناله اشاره کرد.

کوالکام طی مراسمی که ساعاتی پیش در شن‌زن چین برگزار کرد، از به‌کارگیری مودم X16 برای ارتباط با شبکه‌های LTE در تراشه‌ی خود خبر داد. بهره‌گیری از مودم مورد نظر در اسنپدراگون ۸۳۵، امکان دست یافتن به سرعتی ۱۰ برابر مودم‌های اولیه عرضه‌شده با پشتیبانی از شبکه‌های 4G را فراهم می‌کند.

در کنار اسنپدراگون ۸۳۵، همچنین باید به انتشار شایعاتی در رابطه با اسنپدراگون ۶۶۰ اشاره کرد. بر اساس شنیده‌ها؛ این تراشه نیز از هشت هسته‌ی پردازشی؛ شامل چهار هسته‌ی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53،  تشکیل شده است. اسنپدراگون ۶۶۰، مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه یافته است و به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۱۲ با پشتیبانی از نمایشگرهای 2K راهی بازار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ اسنپدراگون ۸۳۵، طی فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی راهی بازار خواهد شد و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون ۶۶۰، فصل سوم سال آینده در دسترس کاربران خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات